Георги Лозанов
на снимката: Георги Лозанов

В тази критична година трябваше да има повече медийно съдържание и формати, които да помагат психологически на аудиторията, но въпреки това се продължи със стереотипа на комуникация. Това коментира в интервю СПЕЦИАЛНО ЗА ДЕБАТИ.БГ медийният експерт Георги Лозанов.

Например БНТ, която е обществено-ангажирана беше задължена да направи отделен канал, в който да има образователни програми. Продължи се със същия стереотип на комуникация все едно не сме в този исторически антракт. Трябваше да има много повече формати и медийно съдържание, което психологически да помага в тази ситуации, да бъдат психологическа помощ на аудиторията, която не знае дали ще оцелее физически, психологически и социално

По думите му освен, че медиите понесоха тежък финансов удар, отношението към тях е “несправедливо” откъм финансова подкрепа.

Самият бизнес започна да се грижи изключително много за собственото си оцеляване и първото, което се прави, е да се намалят рекламните бюджети. Медиите са лукс за бизнеса и когато е изправен пред много сериозни проблеми,много трудно може да си позволи. Тук беше малко несправедливо различни други бизнеси като основно туристически, които са жертва на коронавируса и имаха основание да търсят подкрепа, проблемът на медиите не се чу. Медиите имат работа, но нямат приходи.

Според бившия председател на СЕМ редакциите няма да останат още дълго “хоум офис”, но независимо от формата, зад всяка информация трябва да има компетенция и професионални стандарти. Фактори, които не могат да бъдат изместени от платформи като Фейсбук. Лозанов добави, че дори в този критичен момент, е намерено пространство за все повече критични и опозиционни медии.

Цялото интервю с доц. Георги Лозанов четете утре в ДЕБАТИ.БГ  

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!