Реклами на повече от 300 организации и компании включително технологични гиганти, големи търговци, вестници и правителствени агенции са били излъчвани върху клипове на канали, промоциращи националистични, нацистки, педофилски и др. идеологии, както и конспиративни теории от всякакъв вид.
Компании, като „Адидас“, „Aмазон“, „Нетфликс“, „Хилтън“ и други може би са помагали финансово на някой от тези канали, без дори да подозират, плащайки на Google, собственика на YouTube, за реклама на продуктите си. Дори и американски долари на данъкоплатците е възможно да са отишли към този вид канали, защото от американските правителствени агенции, като департамента по транспорт или департамента по контрол на заразите, използват платформата на „Google“ за реклами.
Една от компаниите „Ъндър Армър“ е спряла временно рекламите си, след като от CNN забелязват, че нейни реклами се появяват на клипове на канал в YouTube на бял националист.
„Разполагаме със силни насоки, ръководени от ценности, и работим с YouTube, за да разберем как това се е промъкнало през защитите ни. Ние вземаме тези въпроси много сериозно и се опитваме незабавно да ги коригираме“, каза говорител на „Ъндър Армър“.
Това не е първият път, когато YouTube поставя реклами на големи компании до екстремистко съдържание. Това повдига въпроса дали от компанията могат да се справят със защитата на рекламата и марката, и дали автоматичната система не означава, че рекламите винаги ще са подложени на риск от подобно позициониране.
„YouTube достигна дъното“, заяви Никол Перин, главен анализатор в eMarket, който отговаря за рекламата и маркетинговите технологии. Ако марките искат да бъдат сигурни, че това ще спре има само един начин да го направят, да спрат да плащат докато системата не се оправи.