Немското бизнес издание „Ханделсблат” публикува критичен материал за плановете на концерна „Фолксваген” да построи завод в чужбина.
Според коментара на вестника, „Фолксваген би свършил нещо по-добро от това да прави усилия за нов завод“.
Дискусията „в Турция или в България” няма край във Волфсбург, пише „Ханделсблат”.
От една година във „Фолксваген” се разсъждава интензивно по тази тема.
В същото време, според „Ханделсблат”, на световния автомобилен пазар се случва нещо съвсем решаващо: автомобилната индустрия отдавна не е бранш в растеж.
Защо точно в такова време „Фолксваген” дискутира нов завод? Само поглед към заводите в Германия показва, че дискусията е в грешна посока, коментира „Ханделсблат”.
Има опасност в основния завод във Волфсбург производството да падне от 700 000 на 600 000 автомобила.
В заводите на Ауди в Инголщат и Некарсулм отдавна не са претоварени. Според вестника не само в Германия, но и в Брюксел, и Братислава натоварването на заводите не е осигурено.
Концернът трябва днес да прави нещо по-добро, отколкото да мисли къде да прави завод – в Турция или България, коментира авторитетното икономическо издание.
В сряда „Ханделсблат” публикува части от интервю с българския премиер Бойко Борисов.
В интервю за медията Борисов казва, че страната ни е най-добрата локация за инвестиции в региона.
„Инвестицията в България би била положителен сигнал към цяла Източна Европа”, смята премиерът.
Той изтъква предимствата на България: данъчна система, държавни помощи и добра транспортна комуникация.
„Правителството ще изчерпи всички възможности за държавни субсидии, които са позволени от законодателството на ЕС – това сме заявили на „Фолксваген“, обещава премиерът в писменото интервю.
„Ще покажа, че съм най-лоялният партньор на световните гиганти в автомобилостроенето“, цитира „Ханделсблат“ Борисов.
В същото време от централата на „Фолксваген“ във Волфсбург отново подчертаха, че окончателното решение за новия завод на концерна не е взето. То се очаква в началото на септември.
„Предстоят преговори с фаворитите“, заяви говорителка на концерна.
Редица спекулации се появиха през последните месеци. В повечето се твърди, че немският автомобилен концерн е избрал Турция за своя нов завод. Инвестицията е за близо милиард и половина евро.
Много експерти от Германия разкритикуваха завода, че избира страна, в която човешките права не се зачитат.