икономиката

Според доклад на Световната банка икономиката в световен мащаб губи межди 15 – 30 трилиона долара на година заради ограничените възможности на момичетата в някои страни да получат пълно 12-годишно образование. Ниското образование след това влияе на способностите им да се включат на пазара на труда и да станат част от световното производство.

В световен мащаб 89% от жените завършват начално образование, но едва 77% процента имат завършена прогимназия. Този образователен етап в повечето държави продължава 9 години.

В развиващите се държави тези цифри спадат още повече – едва 2/3 от момичетата завършват начално, а само 1/3 имат прогимназиално образование.

Докладът на Световната банка е направен на базата на шест показателя: Доходи и стандарт на живот (1), детски бракове и ранно раждане (2), плодовитост и нарастване на населението (3), здраве, здравословно хранене и благосъстояние (4), помощ при вземане на решение (5) и публичен капитал и институции (6).

Според данните жените, които имат завършена гимназия изкарват два пъти повече пари от онези, които нямат никакво образование.

Според експертите завършването на гимназия би елиминирало феномена „деца раждат деца” и като резултат от това биха се намалили и здравословните проблеми и смъртността при младите момичета в развиващите се държави, където ранното раждане все още е „традиция”.

Завършването на гимназия би понижило и плодовитостта на жените, което би довело до глобално намаляване на световното население.

В развиващите се страни гимназиалното образование би могло да увеличи познанията на младите жени за полови заболявания като ХИВ/СПИН, както и да подобри възможността им да вземат правилни решения за собственото си здраве. По-високата степен на образование предлага възможността за подобряване на психическото здраве и да намали вероятността те да станат жертви на насилие от партньорите си.

Според доклада на Световната банка по-високата степен на образование ще помогне на жените да бъдат по-социални, да създадат и да разчитат на здрави приятелства, както и да разбират повече ролята на държавните институции в страните си.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук