Индия заяви, че най-бързата крилата ракета в света е преминала друг ключов тест в сряда, когато успешно порази земна цел след като е била изстреляна от изтребител.

Индия разработва свръхзвукова ракета BrahMos, която има максимална скорост от 3450 км/ч – с Русия, и според съобщения в медиите иска скоро да започне да я продава в чужбина. Ракетата е един и половина пъти по-бърза от стария свръхзвуков самолет „Конкорд“.

Индийското министерство на отбраната съобщи, че специално преустроеният изтребител Су-30 МКИ успешно е изстрелял 2,5-тонната ракета, чийто обхват е около 300 километра.

„Изстрелването от самолета беше гладко и ракетата следваше желаната траектория, преди директно да удари целта“, се казва в изявление на министерството.

Не се уточнява къде е извършен тестовият пуск или други подробности, освен че се съобщава, че „много сложни“ механични, електрически и софтуерни модификации са направени на изтребителя с руски произход. Първият тест за морска мишена беше организиран през ноември 2017 г.

Индия заяви, че е първата страна, „която успешно е изстреляла ракета въздух-земя, летяща със скорост 2,8 пъти скоростта на звука, по морска мишена“.

„Ракетата BrahMos осигурява на индийските военновъздушни сили много желана възможност да атакуват от големи разстояния всяка цел в морето или на сушата с прецизна точност през деня или през нощта и при всякакви метеорологични условия“, казват от военното министерство.

Според специализирани медии BrahMos може да започне да се въвежда на въоръжение във ВВС от 2020 г.

BrahMos е съвместно предприятие между Индия и Русия и представители на предприятието заявиха, че дискусиите за продажбите се провеждат с редица страни. В съобщения в медиите се казва, че страните от Югоизточна Азия са изразили особен интерес, което може да разтревожи Китай.

Съобщава се, че Индия и Русия подготвят планове за версия на ракетата с по-голям обсег, която може да лети с до 6 125 км/ч.

BrahMos е кръстена на реките Брахмапутра и Москва съответно в Индия и Русия.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!