Ако искате да работите в една от световните технологични мегакомпании като Facebook, Google и Amazon, ще трябва да залегнете над учебниците.
Анализаторите от „Паиса“ (Paisa), са проследили над 8200 обяви за работа и над 70 хил. сивита на кандидати в технологичните „титани“, за да определят колко време трябва да се прекара в учене, за да се покрият очакванията на супер работодателите. Става дума за публични компании, оценени поне на 100 млрд. долара, които са поне от 10 години на пазара.
Една от компаниите – „Снап“ (Snap), изисква служителите да имат магистърска степен. Над 36 процента от работните места в социалната мрежа са с подобна ориентация. (За справка, едва 9.3 процента от американците над 25 години имат завършена магистратура). Компанията държи на образователния ценз, но дава възможност на хора с по-малко опит да започнат работа, в сравнение с другите от техсектора.
Изследването на „Паиса“ установява, че служителите на Airbnb, Twitter и Uber, най-често имат 10-годишен трудов опит, а тези на Snap – около 2 години.
Високите изисквания на технологичните компании са основателни, защото носят и високи доходи. Продуктов мениджър печели средно годишно около 176 хил. долара, а софтуерен инженер – около 133 хиляди долара.