Оставките на министрите на вътрешните работи, регионалното развитие и транспорта, подадени след жестоката катастрофа край Своге, няма да решат проблемите, но са морален акт на поемане на политическа отговорност. Това заяви по Нова тв председателят на Народното събрание Цвета Караянчева.
Тя каза, че парламентарната група на ГЕРБ като цяло не е съгласна с оттеглянето на Николай Нанков, Валентин Радев и Ивайло Московски, но всичко зависи от решенията на Коалиционния съвет.
„Как може един министър да знае какво се случва на всички нива в администрацията? Има много хора, които трябва да отговарят за отделните проблеми. На парламентарния контрол в петък Нанков отговори на 16 въпроса и дори депутатите от опозицията му ръкопляскаха, защото е изключително компетентен”, коментира Караянчева.
Тя допълни, че следващата седмица в пленарна зала ще бъде обсъден законопроектът за задължителното поставяне на колани в автобусите. Идеята обаче срещала сериозна съпротива.
Председателят на НС коментира и напрежението в управляващата коалиция. Караянчева изрази надежда, че партньорите ще спрат да си комуникират чрез медиите. И каза, че очаква ГЕРБ да изкара пълен мандат и да изпълни поетите чрез предизборната програма ангажименти поне на 90%.
Припомняме, че след катастрофата в Своге, която взе живота на 17 души министрите на вътрешните работи Валентин Радев, на транспорта Ивайло Московски и на регионалното развитие Николай Нанков подадоха оставки в знак на поемане на политическа отговорност за случилото се.
Оставките ще бъдат обсъдени този понеделник на коалиционен съвет в Министерския съвет, след което ще бъдат внесени за гласуване в Народното събрание.
Има основание да се предполага, че те няма да бъдат приети. Председателят на НФСБ Валери Симеонов вече обяви, че неговите депутати ще гласуват против, а от изказванията на Караянчева можем да съдим, че ПГ на ГЕРБ ще постъпи по същия начин.
Това вече се случи след като министърът на енергетиката Теменужка Петкова подаде оставка заради възможен конфликт на интереси около скандала с продажбата на ЧЕЗ-България на „Инерком“, която е собственост на Гинка Върбакова.