Популярната компания за отдаване под наем на жилища Airbnb не можа да осъществи най-новата си маркетингова идея в Китай, след като регулаторните власти се обявиха против промоционална оферта за преспиване на Великата китайска стена.

Идеята на фирмата беше критикувана в интернет от хора, обезпокоени, че така ще бъдат нанесени щети на световната забележителност.

Състезанието „Нощ на Великата стена“ подпали социалните мрежи в Китай.

Критици заклеймиха инициативата като рекламен трик, който не уважава древните културни паметници.

Комисията за култура на област Янцин, където се намира стената, посочи в съобщение, че не е била предупредена за такова събитие и не е давала одобрението си.

„Решихме да не продължаваме с това събитие, а работим по редица други предложения и инициативи, които представят Китай като дестинация”, посочи във вторник Airbnb.

Конкурсът беше обявен миналата седмица. Той прикани потребителите да напишат есе за преодоляването на културните бариери и изграждането на нови връзки.

Четиримата победители щяха да имат възможност да прекарат нощ в специална спалня, изградена в древна наблюдателна кула на стената, която Airbnb посочи, че е направена с консултациите на експерти в областта на запазването на културни обекти, така че да не се налага да бъде преместено „и едно пиронче“ от стената.

Великата китайска стена е сред 28-те обекта от най-новия кръг конкурси, обявени от компанията.

Конкурсите дават възможност да се спи например на Големия бариерен риф, легендарния бостънски бейзболен стадион „Фенуей Парк“ или катакомбите в Париж.

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук