пътя, обществена поръчка

Фирмите, работещи по ремонта на АМ ”Тракия” са получили договор за 200 милиона при ресурс от 59 милиона. Заварихме 0 лева в АПИ и започнати обекти за милиарди. Ремонтът на АМ ”Тракия” между Чирпан и Стара Загора е без одобрен проект, без разрешение за строеж, без акт 16 за въвеждане в експлоатация. Зимното почистване за миналата година не е било платено на фирмите. Това заяви пред Българската национална телевизия служебният регионален министър арх. Виолета Комитова.

„От вчера парите вървят към „Автомагистрали – Черно море“, надявам се днес те да си ги получат.“ Става дума за фирми, които са работили по трасето на АМ „Тракия“ Чирпан – Стара Загора.

„Едни фирми са работили по „Тракия”, те са получили договори за 200 млн. Има осигурени само 59 млн. Всички тези фирми в момента се чувстват измамени. Те изпитват финансови затруднения. Първата ни идея беше да заплатим заплатите и осигуровките. Тази сума е свръхтрудно да я осигурим и да я платим. Бюджетът беше изчерпан до 30 април, ние заварихме 0 лв“, заяви регионалният министър.

Ремонтът на АМ ”Тракия” между Чирпан и Стара Загора е без одобрен проект и без разрешение за строеж

Във връзка с ремонтната дейност, която се реализира в страната, тя изтъкна, че отсечката Чирпан – Стара Загора е основно ремонтирана.

„Отсечката е на стойност 200 млн. лв., които нямаме възможност да платим в момента. Тя ще трябва да се заплати един ден. Няма одобрен проект и разрешение за строеж, както и акт 16“, уточни регионалният министър.

По думите й МРРБ ще плати от бюджета 200 млн. лв. за този ремонт, но ако възникнат промени, ще се заплати допълнително. Министър Комитова отбеляза, че това е порочна практика, която се прави от години. Тя заяви, че проектите до разрешение за строеж изискват време.

„Ние сме имали време да подготвим тези проекти. Почти всички ремонти, които са на стойност 1.5 млрд. годишно минават под прикритието не на основни ремонти. „Ремонт на ремонтите“ е много хубав термин, който идва точно от тази порочна практика. Практиката за 1.5 млрд. годишно ме дразни много“, каза още Комитова.

Комитова: Нямам интерес да спирам започнат строеж

Относно темата с автомагистрала Хемус регионалният министър подчерта, че първите 51 км от Ябланица към Плевен трябва да бъдат завършени до 2024 г. Тя сподели, че през 2018-2019 г. стартира изпълнението на тези 51 км.

„По договори на ГЕРБ ще се изпълнят първите 51 км. до 2024 г. По 1 км на месец да се изгражда е реалистично. Останалите отсечки – служебното правителство започна бързо да придвижва отчуждителните процедури. Призовавам строителни фирми да излъчат жалба, ако министър Комитова е спряла строеж. Това е една предизборна лъжа. Какъв ми е интересът да спира строителство? Това е пълен нонсенс. Заварихме цяла България разкопана“, подчерта министър Комитова.

За 4г. назад само за ремонти ще трябват между 1.5 млрд. и 2 млрд. лв.

„Винаги се е гласувал 300-400 млн. за същата дейност. Шефовете на фирмите се интересуват от този процес. Не са протестирали пред НС, когато се решава бюджетът за тази година. Ние сме парламентарна република, бюджетът се решава в парламента. Няма как една строителна фирма да бъде принуждавана да работи по начин, по който тя не е съгласна. Ние продължаваме, че тези пари трябва да ги осигурим през Народното събрание. Следващият бюджет на АПИ трябва да има 1.5 млрд, за да могат фирмите да не бъдат в стресова ситуация. Ние работим в посока да си осигурим повече приходи“, отбеляза още регионалният министър.

Според нея нашата ТОЛ система все още не е ефективна, защото събира годишно по 380 млн., при положение, че ¾ от тези пари идват от винетките. Комитова подчерта, че тежкотоварните камиони и автобусите рушат нашите пътища. Стана ясно, че с постановление на МС са намалени таксите на товарния транспорт. Освен това, министърът изложи тезата, че трябва да има тежки глоби за претоварени камиони, защото рушат пътната настилка.

Зимното поддържане няма да закъснее

Между 60-80 млн. лв. ще бъдат нужните средства за зимното поддържане, които ще бъдат осигурени. Защо обаче миналото зимно поддържане на беше платено, запита служебният регионален министър арх. Виолета Комитова.

Тя предлага на фирмите да продължат да правят зимното поддържане на България с аргумент, че ако някоя фирма не желае да извършва зимно почистване, ние сме направили обществена поръчка и ще търсим нови кандидати, които да се заемат със зимното поддържане. Интересен аспект от тази поръчка е, че предлаганите пари са по-малко, има регион с двойно поевтиняване! „Зимното поддържане няма да закъснее в никакъв случай, ние се грижим за това“, увери още Комитова.

За още новини последвайте канала на Дебати в Google Новини

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!