Във вторник пускат за движение най-дългия тунел в България. 3-километровият тунел „Железница“ е част от последния готов участък от автомагистрала „Струма“.
Строителството на участъка от Благоевград до Симитли се забави заради укрепването на свлачища в района.
От 20 февруари вече ще може да се минава оттам. Следващият етап е трасето да мине през Кресненското дефиле.
Тунел „Железница“ на АМ „Струма“ ще е най-дългият и модерен изграждан досега у нас.
Дължината му е близо 3 километра, а при южния портал откъм Симитли има и площадка за хеликоптер, уточнява БНТ.
„Дългоочакван елемент от инфраструктурата. Строен по най-модерни технологии, всички системи за защита, за интелигентно управление на трафика, сложни съоръжения преди и след тунела, 540-метров виадукт, отдавна би могъл да бъде пуснат, но в обхвата на тунела имаше много свлачища, които бяха укрепени през 2023 г.“, заяви регионалният министър Андрей Цеков.
Пътуването към Гърция вече ще е много по-комфортно. На шофьорите няма да им се налага да чакат колоните от автомобили, които се образуваха на кръговото при Благоевград.
Освен задръствания в този участък често ставахме свидетели и на катастрофи. Пълен комфорт обаче ще усетим чак когато се завърши цялото трасе през Кресненското дефиле – общо 22 километра.
Първо ще се изгради източното трасе, то е скоростен път с две ленти в посока и когато се изгради ще се пренасочи цялото движение, за да се освободи пътят през дефилето и да се реконструира“, каза още Красимир Найденов, ръководител на проекта.
Заради многото инциденти в Кресненското дефиле на пътя бяха поставени разделители, които не позволяват задминаването.
След поставянето им на този път няма нито един загинал. Такива разделители правят и в Искърското дефиле, и на пътя Русе – Бяла. В момента се достроява и последният участък от АМ „Европа“. Той ще е готов до края на годината. В следващите седмици ще бъде открит и нов 13-километров участък по магистралата Видин – Ботевград.
Още новини от деня – четете тук