„Лего“ съобщи, че премахва препоръките за пол от играчките си, след като проучването показва, че момчетата се страхуват, че ще им се подиграят, ако играят с играчки за момичета, съобщи „Дейли Мейл“.
Известната датска фирма, най-големият производител на играчки в света, казва, че нейните продукти се използват предимно от малки момчета. Но тя съобщи, че сега ще работи за премахване на половите стереотипи от играчките си и ще се насочи към продукти, предназначени за двата пола.
Шефовете на фирмата за играчки от пластмасови тухлички са обявили продукти като Lego Dots и Lego City Wildlife Rescue като път напред. Те казват, че компанията, която е увеличила продажбите си до 4,95 милиарда паунда миналата година, „работи усилено, за да направи „Лего“ по-приобщаващо“.
Новината идва след доклад на Института „Джина Дейвис“, посветен на пола в медиите – създаден от носителката на „Оскар“, американската актриса, превърнала се в активистка Джина Дейвис – който установява, че 71% от анкетираните момчета се страхуват, че ще им се подиграват, ако си играят с това, което те описват като „играчки за момичета“.
По поръчка на “Лего“, докладът включва проучване сред почти 7 000 родители и деца на възраст от 6 до 14 години от Китай, Чехия, Япония, Полша, Русия, Великобритания и САЩ. Той установява, че родителите са склонни да насърчат синовете си да участват в спортни или научно-технологични, инженерни или математически дейности, докато на дъщерите по-често им се предлага да се обличат, танцуват или готвят.
Happy International Day of the Girl! 🥳 Bold, innovative and inspiring – girls’ creative energy is rebuilding the world. Together, let’s get the world ready for girls!#LEGO #RebuildTheWorld #DayOfTheGirl pic.twitter.com/dYQfp7o0CA
— LEGO (@LEGO_Group) October 11, 2021
Но други експерти твърдят, че докато момичетата са принудени да извършват повече „момчешки“ дейности, момчетата не са толкова насърчавани да участват в „момичешки“ дейности. Те казват, че в резултат на това момичетата развиват по-универсални умения, а момчетата пропускат умения като отглеждането. Междувременно изследователи от Geena Davis Institute on Gender in Media установиха, че докато момичетата стават все по-уверени и желаят да се занимават с широк спектър от дейности, същото не важи за момчетата.
Позовавайки се на резултатите от доклада, Джулия Голдън, главен продукт и маркетинг директор на Lego Group, каза пред „Гардиън“: „Работим усилено, за да направим „Лего“ по-приобщаващо. Традиционно „Лего“ е достъпно повече за момчета, но продукти като линията за изкуства и занаяти Lego Dots или Lego City Wildlife Rescue Camp са специално проектирани да се харесат и на момчета и на момичета“.
Тя каза, че „Лего“, което е основано през 1932 г. от дърводелеца Оле Кирк Кристиансен и се е превърнало в най-големия производител на играчки в света, вече не обозначава нито един от своите продукти „за момичета“ или „за момчета“.