Компютри, IT
Снимката е илюстративна Снимка: БТА

Масов срив в IT мрежата по света. Големи банки, медийни издания, авиолинии и влакове са засегнати. Първо бяха спрени полетите на летището в Сидни, после беше съобщено за срив на Лондонската стокова борса.

Голяма железопътна компания във Великобритания предупреди пътниците да очакват забавяне в графика заради проблеми с IT мрежата.

На летището в Берлин също са отчетени забавяния. По-късно беше съобщено, че полетите са спряни до 10.00 часа местно време заради технически проблем.

Във Великобритания телевизия „Скай нюз“ спря излъчване.

Американският технологичен гигант „Майкрософт“ заяви в петък, че предприема „действия за смекчаване“ след проблеми с обслужването.

„Нашите услуги все още не работят нормално и има прекъсвания. Продължаваме с усилията за овладяване на проблема“, написаха от компанията в публикация в социалната платформа Екс.

В Англия офлайн е и системата за запазване на часове за медицински прегледи.

Австралийският телекомуникационен гигант „Телстра Груп“ също беше принуден да спре услугите. От компанията съобщават в социалната мрежа Екс, че причината са проблеми в цял свят, които засягат услугите на технологичните компании „Краудстрайк“ и „Майкрософт“.

Нарушения в работата на авиокомпании и летища заради глобалния ИТ срив се наблюдават в редица страни по света, предадоха световните агенции.

В САЩ бе съобщено, че Федералната агенция за гражданска авиация (FAA) е спряла полетите на авиокомпаниите „Американ еърлайнс“ (American Airlines), „Юнайтед“ (United) и „Делта“ (Delta).

В Швейцария компания „Скайгайд“ (Skyguide), осъществяваща контрол на въздушния трафик, обяви, че от сутринта е засегната от срива, а авиокомпания „Суис интернешънъл еърлайнс“ (Swiss International Air Lines) информира, че засега са отменени два нейни полета – от Цюрих до Берлин и обратно, предупреждавайки за по-нататъшни възможни закъснения и анулирания. Авиопревозвачът допълни, че неговите системи не са засегнати, като смущенията в трафика са повлияни от нарушенията в дейността на партньорски компании и въздушния контрол.

В Германия освен в летището в Берлин, което спря полетите до 10 ч. местно време, за нарушения при определени авиопревозвачи съобщиха и аерогарите в Хамбург и Дюселдорф. Националният превозвач „Луфтханза“ (Lufthansa) посочи, че е сравнително слабо засегнат от проблема, но са възможни закъснения и отменени полети.

Смущения в дейността изпитват всички испански летища, съобщи АЕНА (Aena), водещият световен летищен оператор, цитиран от Франс прес. Проблемите са основно на гишетата за чекиране и информация за пътниците.

Френският авиопревозвач „Ер Франс“ (Air France) изпитва проблеми при някои услуги. Полетите до и от парижките летища „Роаси-Шарл де Гол“ и „Орли“, които са основните „входни точки“ за Олимпийските игри във Франция, се изпълняват нормално. Мобилното приложение и сайтът на компанията също работят, нарушена е обаче дейността на телефонните платформи за връзка с клиентите.

Нидерландската Ка Ел Ем (KLM), част от групата „Ер Франс-Ка Ел Ем“ (Air France-KLM), обяви, че е трябвало да преустанови „по-голямата част от операциите си, тъй като сривът в информационните технологии е направил невъзможно управлението на полетите“. Освен амстердамското летище „Схипхол“ проблеми среща и аерогарата в Айндховен, където е отказала системата за автоматично приемане на багаж, съобщава се и за един отменен полет.

В Дания сривът блокира пожарната сигнализация в Копенхаген, скандинавската авиокомпания САС (SAS) също е засегната.

И нискотарифната авиокомпания „Райънеър“ (Ryanair), цитирана от ДПА и АФП, предупреди за „поенциални смущения в мрежата“ заради спирането на глобалната система на трета страна. Днешният полет FR8840 от Берлин (Бранденбург) за Летище София (Терминал 2), изпълняван от „Райънеър“, е отменен, сочи информация на сайта на столичния аеропорт.

Унгарската „Уиз eър“ (Wizz Air) оповести, че също е засегната, като не са налични уебсайтът и мобилното й приложение, резервационната система, системата за онлайн чекиране и показване на бордна карта, телефонните централи за нови резервации и промени в съществуващи. В съобщение, разпространено до медиите, авиокомпанията призова пътниците да бъдат на летището поне 3 часа преди планирания час на излитане.

За нарушаване на дейността на авиокомпании съобщи и летището в Хонконг.

В Индия са засегнати три авиопревозвача – „ИндиГоу“ (IndiGo), „Акаса еър“ (Akasa Air) и „СпайсДжет“ (SpiceJet).

В Израел пристанището Ашдод спря обслужването на товари, проблеми има в дейността на централната банка на Израел, националната пощенска служба, болници и здравни учреждения, службите за спешна помощ.

Летище София не е засегнато от глобалния IT срив, който засегна компании от цял свят, съобщиха за БТА от пресцентъра на столичния аеропорт. От там уточниха, че дори да има отменени или закъснели полети, те ще бъдат заради други засегнати летища или авиокомпании.

Днес компания „Райънеър“ предупреди за смущения в трафика заради глобалния ИТ срив, полетът Берлин-София е отменен.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук