Екипите за електронното правителство и електронните административни услуги вече работят за облекчаване на бюрокрацията по серия конкретни казуси, става ясно от стенограмата от заседанието на правителството в сряда.

По линия на външно министерство се предвижда електронно подаване на документи за лична карта за българите в чужбина.

Сега тази опция също съществува, но се изисква български електронен подпис и има единични случаи на ползване досега, става ясно от доклад на външния министър Екатерина Захариева.

Подготвя се  още да се удължи валидността на международните паспорти от 5 на 10 години.

Промяна ще се направи и за поставянето на Апостил, като предложението на Захариева е той да се поставя на повече места в страната, а не само в София – в областните управи и инспекторатите по образование.

Ще има и отпадане на редица случаи, които сега изискват Апостил.

Захариева казва още, че в момента няма дипломатическа поща, а се чака служебно лице да пътува в чужбина, за да вземе документи.

В Министерството на външните работи ще отпадне и изискването за заверка на подписа на преводите, таксите ще отпаднат. Ще бъдат преразгледани други 67 такси, чиято цена също ще падне.

За всеки случай, в който сега се изисква заверяване на документа с „Вярно с оригинала“, това ще става по служебен път.

Основната промяна, която ще бъде направена в Министерството на околната среда и водите ще е обединяване в един режим оценката по въздействие върху околната среда, комплексните разрешителни СЕВЕЗО и докладът по СЕВЕЗО, което според министър Нено Димов ще съкрати сроковете и възможностите за обжалване, защото ще има само един акт, и ще намали оборота на изискваните документи.

След направен анализ отпадат пет от регулаторните режими в земеделското министерство. Ще отпаднат 7 административни услуги, 53 ще бъдат облекчени, което по думите на министър Румен Порожанов ще намали значително изискваните от министерството документи.

Административните услуги и режими, за които е предоставена информация до момента, са 1422, като общият брой документи или удостоверения, изисквани от администрациите за предоставяне на тези услуги е 5985, става ясно от стенограмата.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук