Детски глъч, смях и много усмивки. Влизайки в Музейко, е трудно да разберете, че влизате в сграда, в която децата се образоват и навлизат в света на науката. Образование чрез игра, където науката оживява пред детските очи. Това е основната цел на музея за деца, който отваря врати преди 4 години по инициатива на фондация „Америка за България”.

Над 130 инсталации в различни области на науката могат да бъдат разгледани в сградата на Музейко, чиито 3 етажа са разделени по епохи. Минало, където посетителите могат да видят изложби, свързани с археология и геология. Настояще – с природа и архитектура и бъдеще, където тематиката е свърана с космически изследвания, енергия и комуникации в бъдещето. Във всички зали децата могат да се запознаят с материята, която им се представя, чрез различни игри, като така могат да се докоснат до представените научни методи и по-лесно да ги разберат и запомнят.

„Като че ли в различно време различни изложби са интересни. Изложбата ни за археология привлича много голям интерес. Ние канихме няколко пъти археолози от археологически институт, от други музеи, които работят археологически проучвания. Изложбата ни за Космоса е посветена на българския принос в космическите изследвания, на космическите изследвания, специално на космическата оранжерия, разработена преди повече от 20 – 30 години от екип, ръководен от професор Таня Иванова и това е наистина голямо българско достижение. Но всяка една от тях е интересна по свой начин.”

За да могат да представят сложната материя по един интересен и същевременно лесно разбираем начин, екипът на Музейко е работил с над 80 български учени. Те са работили над година и половина, за да направят важните принципи на техните научни области достъпни за малчуганите.

Макар че Музейко е основно предназначен за деца, там има и програми, насочени към по-възрастните.

„Смятам, че не само аз, а и родителите, които идват, намират Музейко за интересен. Не просто сам по себе си с игрите и с програмните дейности, които той представя със срещите с учени, с различни възможности, но и защото им дава възможност да видят децата по един нов начин. Докато децата играят, възрастните ги виждат различни.”

Част от малките посетители идват и с групи, организирани от училище. Според Весела Герчева ученето чрез игра е от изключителна помощ за учителите и учениците, а въвеждането на този метод в обществените образователни институции би бил от голяма полза за обучението на малчуганите и за зараждането на тяхната страст към науката.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!