От днес започва ремонтът на първите 12 км от автомагистрала „Тракия“ в платното за Бургас от общо 52 км, които ще бъдат обновени поетапно. Участъкът, който ще се ремонтира, е от 156-ти км, след пътен възел „Белозем“, до 168-ми км преди пътен възел „Оризово“. Участъкът е от сравнително новата част на магистралата, пуснато е в експлоатация през 2007 година.

магистрала Чирпан

По време на строителните дейности трафикът ще се осъществява двупосочно в платното за София, като скоростта на движение ще е до 70 км/ч. Необходимо е шофьорите да карат с повишено внимание и да спазват стриктно поставената пътна сигнализация.

От днес работата стартира с поставяне на необходимата сигнализация и пътни знаци за въвеждане на временната организация на движение в 12-километровия участък, за да може от вторник на обекта да започне същинската строителна дейност.

Заради ремонтните работи ще бъде затворена връзката на пътен възел „Плодовитово“ от АМ „Тракия“ в платното за Бургас към третокласния път III-666 Оризово – Плодовитово – Първомай. Пътуващите за Първомай могат да слязат от магистрала „Тракия“ при Чирпан и да се върнат обратно към Плодовитово и Първомай по второкласния път II-66, съобщиха от АПИ.

Дейностите в 12-километровата отсечка включват цялостна подмяна на асфалтовата настилка, подобряване на отводняването, полагане на нова хоризонтална маркировка, пътни знаци и ограничителни системи. Ремонтът ще се изпълнява от дружеството „Автомагистрали“, с което Агенция „Пътна инфраструктура“ има договор по ЗОП за поддържане на автомагистрала „Тракия“.

Ако времето позволи ще продължат ремонтните дейности и по следващите участъци

Предвижда се ремонтът на 12-те км да приключи в края на октомври – началото на ноември. Ако времето позволи, след това строителните работи в посока Бургас ще продължат в 40-километровия участък от Оризово до Стара Загора. Когато завърши ремонтът на платното за Бургас, през следващата година ще се ремонтира и платното за столицата.

Сравнително нова отсечка- защо пътят е в подобно състояние?

магистрала Чирпан

Участъкът между Чирпан и Стара Загора отдавна е набразден с коловози, пропадания и неравности.  40-километровата отсечка е сравнително нова – пусната е в експлоатация през есента на 2007 г., но бързо започва да се амортизира. Неин строител е фирмата „Трейс груп холд“, която през годините на няколко пъти посочи, че неподходящ проект, който несъответства на геоложкия доклад за терена, е причина  за нагъването на асфалта. Така или иначе никой не понесе отговорност за тежкото състояние на пътя. Заради неравностите по пътното платно и в двете посоки, през 2018 г. Агенция „Пътна инфраструктура“  ограничи скоростта за движение на 90 км/ч. Обществото очаква този път ремонтът да бъде направен както трябва.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!