След 10 ноември 1989г., с падането на комунизма и идването на демокрацията, се появиха т.нар. „мутренски групировки”, които бързо натрупаха капитал и започнаха да си купуват скъпи автомобили.
Модата тогава наложи няколко автомобила, които се превърнаха в знакови за прехода и всяваха страхопочитание в обикновените хора.
Ето и няколко тези знакови автомобили.
Jeep Grand Cherokee
Първото поколение на „Великият индианец“ бързо намери място в сърцата на хората, занимаващи се най-често със застрахователен бизнес.
Квадратната външност се съчетаваше отлично с волевите брадички и счупените уши на собствениците, коментират анализатори.
Автомобилните експерти твърдят, че надеждната конструкция и високата проходимост на Jeep Grand Cherokee много добре подхожда на статута им и инфраструктурата, по която са били управлявани.
BMW 5-series E34
BMW успя много бързо да влезе под кожите на едновремешните бизнесмени.
Най-култов беше моделът Е34 или тогавашната актуална пета серия. Високите динамични характеристики и качествена сглобка бяха оценени по достойнство от силните по онова време.
Toyota Land Cruiser 80
Неубиваемият всъдеход бързо се превърна в любимец на мутрите, най-вече заради своята надеждност и проходимост.
Последната безпроблемно отвеждаше собствениците си по планини и паланки, където се водеха много от преговорите и бизнес делата в онези смутни години.
Mercedes-Benz S600 W140
Автомобилът, за който се разказваха стотици вицове и легенди, беше върхът в хранителната верига. Всъщност това е колата, призната за най-технологична за своето време.
И босовете караха и се возеха само в такива седани – при това, задължително черни.
Mercedes-Benz Geländewagen
Култовата G-Klasse беше главен герой на не една и две криминални хроники. Най-силните хора на деня използваха тези автомобили за ескорт, като в тях се возеха т.нар. бригади.
Тогава обаче у нас нямаше G65, но въпреки това черните вседеходи с дизайн на тухла изглеждаха по-страховито.
Pajero и компания
Естествено, това не бяха единствените автомобили на мутрите.
Те се захласваха по Porsche-та, двуврати Mercedes-и, както и по тежки вседеходи и най-вече по Mitsubishi Pajero.
„Черноработниците“ пък често бяха засичани в Golf-ове „двойка“, но задължително с дебели брони и цели странични стъкла.