След 10 ноември 1989г., с падането на комунизма и идването на демокрацията, се появиха т.нар. „мутренски групировки”, които бързо натрупаха капитал и започнаха да си купуват скъпи автомобили.

Модата тогава наложи няколко автомобила, които се превърнаха в знакови за прехода и всяваха страхопочитание в обикновените хора.

Ето и няколко тези знакови автомобили.

Jeep Grand Cherokee

Първото поколение на „Великият индианец“ бързо намери място в сърцата на хората, занимаващи се най-често със застрахователен бизнес.

кола

Квадратната външност се съчетаваше отлично с волевите брадички и счупените уши на собствениците, коментират анализатори.

Автомобилните експерти твърдят, че надеждната конструкция и високата проходимост на Jeep Grand Cherokee  много добре подхожда на статута им и инфраструктурата, по която са били управлявани.

BMW 5-series E34

BMW успя много бързо да влезе под кожите на едновремешните бизнесмени.

кола

Най-култов беше моделът Е34 или тогавашната актуална пета серия. Високите динамични характеристики и качествена сглобка бяха оценени по достойнство от силните по онова време.

Toyota Land Cruiser 80

Неубиваемият всъдеход бързо се превърна в любимец на мутрите, най-вече заради своята надеждност и проходимост.

кола

Последната безпроблемно отвеждаше собствениците си по планини и паланки, където се водеха много от преговорите и бизнес делата в онези смутни години.

Mercedes-Benz S600 W140

Автомобилът, за който се разказваха стотици вицове и легенди, беше върхът в хранителната верига. Всъщност това е колата, призната за най-технологична за своето време.

кола

И босовете караха и се возеха само в такива седани – при това, задължително черни.

Mercedes-Benz Geländewagen

Култовата G-Klasse беше главен герой на не една и две криминални хроники. Най-силните хора на деня използваха тези автомобили за ескорт, като в тях се возеха т.нар. бригади.

кола

Тогава обаче у нас нямаше G65, но въпреки това черните вседеходи с дизайн на тухла изглеждаха по-страховито.

Pajero и компания

Естествено, това не бяха единствените автомобили на мутрите.

Те се захласваха по Porsche-та, двуврати Mercedes-и, както и по тежки вседеходи и най-вече по Mitsubishi Pajero.

кола

„Черноработниците“ пък често бяха засичани в Golf-ове „двойка“, но задължително с дебели брони и цели странични стъкла.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!