спринт

Прекалено голямото натоварване с джогинг в продължение на години може да се окаже толкова лошо за вас, колкото години, прекарани без никакъв вид спорт или физическо натоварване, предполага ново проучване, посочват от „Индипендънт“.

Учените твърдят, че хората, които бягат от един до 2,4 часа седмично – и не повече от три пъти седмично – имат най-висок процент на продължителност на живота.

Те са проследили здравните показатели и прогреса на 1098 здрави човека, практикуващи джогинг, и 413 здрави, но водещи заседнал начин на живот хора за период от 12 години.

Констатациите от проучването, публикувано в Journal of American College of Cardiology, установяват, че продължителността на живота на хората, които практикуват джогинг усилено, е толкова ниска, колкото на тези, които изобщо не тичат.

Проучването също така установява значително по-ниски нива на смъртност сред тези, чието темпо на тичане е бавно или умерено, докато резултатите на тези, тичащи с бързи темпове, отново са сходни с тези, които не са практикували никакъв джогинг.

По време на проучването са регистрирани общо 28 смъртни случая сред бегачите, докато сред водещите заседнал начин на живот смъртните случаи са 128.

Като цяло бегачите в проучването са по-млади, имат по-ниско кръвно налягане и индекс на телесна маса. Също така е по-малко вероятно да пушат или да страдат от диабет.

Водещият учен д-р Петер Шнор от болница Фредериксберг в Копенхаген, Дания, казва: „Важно е да се подчертае, че темпото на бавния джогинг съответства на енергични упражнения, а интензивният джогинг съответства на изключително енергични упражнения.

„Когато се изпълнява в продължение на десетилетия, това ниво на активност може да представлява риск за здравето, особено за сърдечно-съдовата система.

„U-образната връзка между джогинга и смъртността предполага, че може да има горна граница за „дозиране” на продължителност и интензивност на физическата активност, която е оптимална за ползите за здравето.

„Ако целта ви е да намалите риска от смърт и да подобрите продължителността на живота, джогингът няколко пъти седмично с умерено темпо е добра стратегия. Всичко повече не е просто ненужно, а може и да се окаже вредно.“

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!