Фолксваген

Дългоочакваното решение на втория по мащаби в света автомобилостроител „Фолксваген“ за избор на място за новия завод е разочароващо за България. Късно снощи на свое заседание Надзорният съвет на компанията е избрал инвестицията да бъде направена в Турция, съобщи „Ройтерс“.

Според сведенията, България е била фаворит до последния момент, но се предполага, че за избора на Турция са надделели представителите на Катар в борда. Тази държава има дял от 17% от акциите на германската компания.

Друг фактор за решението, според неофициалната информация, са били предложената от Турция голяма държавна финансова помощ и безплатен терен. Първоначално се смяташе и че членството на България в ЕС е предимство, но изглежда, че ръководството на германския концерн е избрало алтернативен път – този на избягването на европейските регулации.

Главният изпълнителен директор на „Фолксваген“  Херберт Дийс обиколи лично преди седмица България и Турция за оглед на места за новия завод. В бъдещия завод край Измир ще се произвиждат „Фолксваген“, „Шкода“ и „Сеат“, а капацитетът ще е около 350 000 броя годишно.

Изданието“Аутомобилвохе“ припомня, че в продължение на месеци „Фолксваген“ се опитваше да вземе решение относно новия си завод. Първоначално в списъка фигурираха няколко страни, но накрая на финалната права останаха само Турция и България.

Бъэдещата кооперация между „Фолксваген“ и „Форд“ в Турция, за която течеше обсъждане още в началото на годината, също накара някои анализатори да предположат, че изборът за инвестицията ще падни върху Измир.

Вчера Надзорният съвет на германсикя гигант одобри сътрудничеството с „Форд“ за производството на електромобили и развитие на автономно шофиране. Днес шефовете на „Фолксваген“ и „Форд“, Херберт Дийс и Джим Хакет, ще дадат подробности за споразумението на специална пресконференция в Ню Йорк.

Двата автомобилни концерна си сътрудничат от януари в производството на леки търговски превозни средства и пикапи, за да спестят стотици милиони евро. За „Фолксваген“ сътрудничеството е стратегически много важно, се твърди в бизнес средите във Волфсбург. Компанията планира да инвестира до 2022 г. повече от 34 милиарда евро в нови електрически автомобили, автономно шофиране и цифровизация.

„Електрическото сътрудничество“ между „Фолксваген“ и „Форд“ поставя конкурентите под натиск, пише в. „Ханделсблат“. Това се отнася особено силно за БМВ и „Даймлер“.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!