Поредна операция в главната квартира на „Фолксваген“ бе проведена от властите в рамките на разследване за манипулиране на финансовите пазари, свързано с прекомерните емисии на отработени газове от нови коли на немската компания. „Документи и големи обеми данни“ бяха конфискувани от 13 офиса на VW във Волфсбург в началото на месеца. Разследването търси кой в компанията е отговорен за финансовите отчети, издадени от „Фолксваген“ в края на 2015 г., които са „обективно неверни“.

Изявленията от VW отговарят на подозренията, уточнявайки, че техните превозни средства са използвали повече гориво и съответно са отделяли повече въглероден диоксид (CO2), отколкото се твърди в рекламата. Според компанията през ноември 2015 г. около 800 000 автомобила биха могли да са засегнати, отчитайки потенциалните финансови рискове за групата на около 2 милиарда евро. През декември, обаче, оповестиха, че след изпитания е установено, че само 36 000 автомобила са имали подозрително високи емисии на CO2.

„Въз основа на информацията от това разследване на CO2, както и по-широката проверка за емисиите на отработени газове, има достатъчно данни, че това представяне е неправилно“, заявиха прокурорите пред сп. „Вирчафтсвохе“.

От „Фолксваген“ заявиха за АФП, че са убедени, че са изпълнили задълженията си за публикуване на текуща финансова информация и потвърдиха за иззетите от прокурорите документи по-рано през март.

Разследването на емисиите на CO2 засяга както дизеловите, така и бензиновите двигатели. То е отделно от другите проверки, свързани с „дизеловия“ скандал, че през 2015 г. от „Фолксваген“ са манипулирали 11 милиона дизелови автомобила по целия свят, за да бъдат измамени регулаторните емисионни тестове за азотни оксиди (NOx), които са вредни за човешкото здраве.

Освен проверката за CO2, прокурорите от юни 2016 г. разследват бившия главен изпълнителен директор на „Фолксваген“ Мартин Винтеркорн и бившия финансов директор, сега председател на надзорния съвет, Ханс Дитер Пьоч за манипулиране на пазара.

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!