Кресненското дефиле, влак, катастрофа

Трети ден продължава ремонтът на жп-линията на изхода на Кресненското дефиле, движението на влаковете ще бъде възстановено, най-рано привечер.

Днес сутринта, 64-часа след дерайлирането локомотива на пътническия влак Петрич-Благоевград, огромната-50-тонна скала, вече полуразбита и отместена от линията, както потрошения от сблъсъка с нея локомотив, вече ги няма, но и влаковете също.

Кресненското дефиле, влак, катастрофа

Вчера частта от над 50-тонната канара, която бе върху линията, бе разбита, а по-голямата част от нея катурната в изкоп, за да не пречи.

Късно снощи е сменен 20-метров участък от изкривените при дерайлирането релси, както и изпокъсаните траверси под тях.

Днес смененият участък ще бъде нивелиран, а след тово под него поставен и нови баласт/натрошени камъни/.

Кресненското дефиле, влак, катастрофа

В 9 часа тази сутрин паркирания през нощта преди тунел багер с хидравличен чук започна разбиването на скалния къс между жп-линията и ската. Той тъкмо поразчупи скалата-дълга 2 и широка 0.8 метра, когато се наложи да се оттегли.

От гара Черниче пристигна жп-влекач с монтиран върху него кран със „щипка”. Той достави нови траверси, които свали край жп-линията, а след това започна да качва върху платформата старите траверси и релси, както и повредените части от локомотива. При вдигането на една от релсите, „щипката” се блъсна в жп-платформата и така се скъса хидравликата й.

Кресненското дефиле, влак, катастрофа

Което наложи да отиде до гара Яворов, за да бъде извършен ремонт, тъй като не се намери такава част.

Така жп-влекачът бе първият влак, преминал през авариралата жп-линия.

На място очакваха да се включат в обрушването на близо 100-метровата отвесна канара, надвиснала над релсите, и група алпинисти.

„Днес времето е по-благоприятно, ще блъснем всичко нестабилно, свлачището е в резултат на труса от сутринта в понеделник, плюс падналите дъждове”, обясни алпинистът Станимир.

„Продължаваме аварийно-възстановителните работи, влиза пробивна машина, очакваме и вагони с баласт за да баластрираме, след това възстановяваме контактната мрежа. Ако се наложи ще се извърши обрушване на ската, за да предпазим железния път. Надявам се в късния след обяд да възстановим движението на влаковете”, каза пред БГНЕС инж. Бисер Минчев-главен ревизор по безопасността на НКЖИ.

Двадесетина работници с железни вили в ръце ще оформят насипа под релсите, и ако всичко върви по план, довечера, или 72 часа след най-голямата поразия през последните 20 години, влаковете отново ще тръгнат през дефилето.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук