Независимо дали организират частни вечери за 300 000 долара с известни готвачи или появата на луксозни къмпинги в Северна Сахара, луксозните туристически агенти успяват да превърнат невъзможното в реалност, разказва Си Ен Ен.
От частно посещение на Сикстинската капела до снимка от оператор на „Междузвездни войни“
Сред най-екстравагантните прищевки на богатите е тази на американско семейство, което миналото лято поискало ключа към Сикстинската капела, за да могат да се насладят на спокойствие на зашеметяващото произведение на Микеланджело. Преживяването, което струва приблизително 75 000 щатски долара е осигурено от агенцията за луксозни услуги „Element Lifestyle“.
Друга агенция, който изпълнява прищевки на богатите пък осигурила на корейско-американско семейство от четирима души да пътуват сами в първа класа на Korean Air, като изкупили всички 12 първокласни места – на около 20 000 долара на място.
В Исландия, от „Black Tomato“, които са специалисти по луксозни приключенски пътувания, направили мечтано предложение за брак, като скри диамантен пръстен в ледена пещера, за да го открие бъдещата булка.
Друго семейство пък си поръчало холивудски оператор, снимал филми като „Междузвездни войни“ и „Междузвезден“, за да ги снима по време шестседмичната им обиколка с ветроходна яхта през индонезийските острови. Като цяло групата е похарчила приблизително 665 000 щатски долара.
Да наемеш трио живи пингвини, за да зарадваш приятелката си
Елитните пътешественици могат да си позволят да отидат навсякъде и да правят каквото и да било, но често разчитат на екипи от висококвалифицирани, адаптивни и креативни експерти за пътувания, за да го направят.
Единствената причина някое от тези неща да е възможно е, че имаме фантастична мрежа от сътрудници по целия свят, които ни познават“, казва Том Марчант, съосновател на Black Tomato за CNN Travel.
Някои хора могат да влязат в хотелски апартамент в Сан Диего и да намерят кошница с плодове или може би бутилка вино. Други откриват трио живи пингвини, взети назаем от зоопарка за следобед.
Така основателят на Element Lifestyle Майкъл Албанезе веднъж изненадал клиент, чиято приятелка била обсебена от пингвини.
„Когато научихме, че приятелката му обича пингвини, това породи идеята. Можем ли да наемем тези животни? казва той пред CNN Travel.
Албанезе, който работи с клиенти, които харчат около 100 000 – 200 000 щатски долара за двуседмично пътуване, също е създал търсене на съкровища в цяла Европа за семейства и приятели, заедно с уникална тематична песен, написана и изпълнена от известен звукозаписен изпълнител.
За друг клиент компанията организира частна вечеря с осем ястия, организирана от знаменития готвач Ерик Рипърт от световноизвестния Le Bernardin в Ню Йорк.
„Клиентите ни питат за невъзможното и те го знаят. Обикновено тези искания изглеждат толкова непостижими и е много вълнуващо да решаваме подобни проблеми „, казва Албанезе.
В случая с Рипърт е отнело над девет месеца, за да бъде убеден готвачът, който рядко прави частни събития от подобно естество.
„Това дори не беше крайъгълен камък или рожден ден, или нещо подобно. Съпругата на клиента просто обича Ерик Рипърт, така че това беше мечтана вечеря. Наехме и сомелиер от Френска винарна. Това беше вечеря за 300 000 долара. „
В „Black Tomato“, колкото по-личен и креативен е маршрутът за пътешествие, толкова по-добре.
Преди няколко години компанията организира пътуване за канадски филантроп, който имал свой собствен набор от „7 световни чудеса“ в списъка си.
Той започнал с гмуркане между тектонските плочи в Исландия, след което за няколко дни се гмурка с големи бели акули в Кейптаун, придружен от един от водещите морски биолози в света. В Индия прекарва време в преподаване на английски в училище в бедняшки квартал, за да се озове след това на обиколка в Забранения град в Пекин .
Какво означава „лукс“ за милионери и милиардери
За богатата клиентела на „Red Savannah“ луксът не означава просто безкрайни басейни и бляскави спа центрове. Елитните пътешественици търсят повече „експериментални пътувания по същество и достоверност“ над „саниран“ лукс.
Основателят и главен изпълнителен директор Джордж Морган-Гренвил казва пред CNN Travel, че рядко получава странни искания.
„Въпреки че може да има много категоричен стремеж да се преодолеят границите и да се изпита това, което другите никога не са имали, аз се съгласявам с някои от странните идеи,“ казва той.
Например, туристическите агенции имат клиенти, които са поискали готвач на знаменитост да лети до Антарктида, за да им направи яйца „Бенедикт“, докато се забавляват от мецосопрано от световна класа.
„Лично съм се справял с редица много известни имена – включително да водя Негово Кралско Височество принц Чарлз на сафари и да се разхождам в Хималаите, но за 33 години никога не съм виждал подобна абсурдна молба!“
За специален юбилей, например, клиент помоли „Red Savannah“ да закупи скъпа гривна Cartier за жена си, след което да му помогне да я изненада на вечеря в Дубай.
„За да разсеем вниманието, уредихме двойката да има маса до масивния аквариум на ресторанта. Имахме да се появи водолаз и да трескаво маха на съпругата на клиента.
Друг клиент – известен предприемач – посещава тосканска вила за втори път. Като фанатик на тениса той поиска частният тенис корт на вилата да бъде удължен настрани с точно 40 сантиметра, за да има повече пространство между страната на корта и мрежата.
„Уредихме надлежно работата да се извърши без такса за клиента, който сега се връща всяка година в продължение на две до три седмици“, казва Морган-Гренвил.
Пътуванията с яхта са много търсени в наши дни.
Компанията Y.CO отбеляза 50% увеличение на запитванията, заради ограниченията, свързани с пандемията.
„Все повече и повече, яхтата се превръща в базата, за да отключите невероятни приключения. Виждаме много повече търсене от клиенти, които искат да изследват по-уединени райони, прекарвайки повече време на борда и по-малко време в натоварени пристанища“, казва Гари Райт, съосновател и председател на Y.CO за CNN Travel.
Освен това хората избират дестинациите си, за да отговарят на променящите се ограничения за пътуване. Например американските клиенти са по-заинтересовани от Френска Полинезия, докато европейските клиенти се интересуват от Средиземно море.
Подобно на останалия свят, луксозните пътувания се променят поради пандемията
Според „Element Lifestyle“ клиентите търсят открити пространства, където да могат да наемат частен дом.Те също пътуват повече в рамките на страната, в която живеят.
Например, американците проявяват засилен интерес към дестинации като езерото Тахо, Хамптън, фермите близнаци във Върмонт, фермата Blackberry в Тенеси и ранчото в Рок Крийк в Монтана.
Привържениците на луксозните пътешествия също предприемат по-дълги месеци пътувания, тъй като много хора вече могат да работят навсякъде.
„Някои искат да наемат къща в Монтана или да останат на частен остров със семейството си – открихме много частни имоти и частни яхти за клиенти“
Частните острови, яхти и джетове също са много търсени, според Морган- Гренвил от „Red Savannah“.
„Има определено отклонение от градските към по-отдалечени райони и повечето хора обикновено изискват настаняване с по-малко хора, като например сафари лагери и частни вили“, казва Морган-Гренвил.
Очаква се да се повиши интересът към частните острови като остров Танда, край бреговете на Танзания, както и курортите в Индийския океан с частни плажове и места за настаняване над водата …