„Пътпроект 2000“ е фирмата, правила временни пътища и сондажи миналото лято в Кресненското дефиле. Лично управителят ѝ Любен Симеонов коментира пред бТВ обвиненията, че в района са изградени над 7 километра незаконни временни пътища в непосредствена близост до трасето на лот 3.2.2 на магистрала „Струма“.

„Пътпроект“ е проектант на отсечката, а повод за издирването й стана писмо до медиите на неправителствената организация „Антикорупционен фонд“ (АКФ), в което бяха изразени подозрения, че преди официалното обявяване на обществена поръчка за изграждането на най-скъпия и сложен участък на магистралата от Крупник до Кресна тя вече е компрометирана, тъй като „една компания има предимство пред останалите“. В писмото се съобщава, че проверка е установила, че периодът на изграждане на временните пътища е юни – септември 2018. На място са били открити и следи от извършени вертикални сондажи, типични за проучвателни дейности в началните етапи на пътното строителство.

Терените, върху които са направени пътищата и сондажите, са държавна собственост и попадат в района на „Държавно горско стопанство Кресна“. Директорите на горското стопанство и Югозападното държавно предприятие не знаеха за съществуването на пътищата и сондажите и отрекоха те да са ги изградили или да са дали разрешение за изграждането им. От Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) пък посочиха в писмо до медиите, че не са възлагали никакви дейности, свързани с бъдещото трасе на магистрала „Струма“.

Симеонов обясни, че „Пътпроект 2000“ е фирмата, която е реализирала идейния проект за строителството на бъдеща отсечка от магистрала „Струма“. Той добави, че сондажи и временни пътища са правени и през 2017 г. Идейният проект е възложен от АПИ и на практика предхожда изготвянето на техническия проект и строителството.

По думите му в договора с пътната агенция е заложено да се направи подробно инженерно-геоложко проучване на трасето и масива, през който минава магистралата. За целта са възстановени стари горски пътища, които били ерозирали от атмосферните условия. Имало и изградени нови.

Симеонов обясни още, че АПИ не са знаели за дейностите на фирмата. „Исках да проверя дали този откос, който съм заложил в идейния проект, отговаря на инженерно-геоложките условия. През 2017 информирахме горското стопанство. Разчитайки на информацията от 2017, през 2018 направихме допълнителни сондажи“, отбеляза той.

Остава отворен въпросът дали „Пътпроект“ ще спечели апетитната държавна поръчка, или просто копае в планината за лично удоволствие.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!