влак, БДЖ, машинисти

Трима членове на съвета на директорите на Холдинг БДЖ са подали оставките си по искане на транспортния министър Росен Желязков. Това потвърди и самият той. Оставките са депозирани в кабинета на министъра. Той ще се запознае с мотивите и ще се произнесе в определения от закона срок.

Става дума за шефа на борда Велик Занчев, който е и зам.-министър на транспорта, за главния изпълнителен директор Владимир Владимиров и за финансист №1 в жп компанията Филип Алексиев.

Тримата са сложили подписи под молби за напускане след заседание на борда късно снощи, след като деловодството на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията е било вече затворено.

Поводът за исканите оставки е доклад за злоупотреби в железницата, който е внесен в ДАНС от изпълнителния директор в оставка Владимир Владимиров, съобщава „Медиапул”, цитирайки свои източници.

С подаването на този доклад Владимиров на практика е прескочил началника си – министъра на транспорта, и то само ден след като на среща на борда на директорите на БДЖ с Желязков съобщава, че всичко в БДЖ е наред с изключение на обжалванията на обществени поръчки.

На следващия ден Владимиров внася доклада в службата без знанието на Росен Желязков. Следователно това предизвикало гнева на министъра.

Все още не е ясно дали Желязков ще приеме оставките и на членове на борда на директорите. Смята се обаче, че Занчев ще остане на поста зам.-министър, дори да напусне борда на БДЖ.

Що се отнася до Владимир Владимиров, това беше третият му път начело на железниците. Винаги когато ГЕРБ са на власт, той ги оглавява. Владимиров беше премахван от поста си от правителството на Пламен Орешарски и от служебния кабинет на Огнян Герджиков.

В момента БДЖ остава в тежко състояние. Липсват здрави локомотиви и вагони, с които да се движат влаковете, което поставя под риск както здравето и живота на пътниците, така и на обслужващия персонал.

Само за последната година железницата получи три финансови инжекции в размер на 197 млн. лева под формата на безлихвени заеми от държавата. Тези средства са част от одобрената от ЕК държавна финансова помощ за БДЖ в размер на 224 млн. лева.

За оздравяването на БДЖ се разчиташе на концесията на Летище София, около която продължават да текат обжалвания и срещу която от БСП яростно се противопоставят.

Междувременно стана ясн, че ЕК ще подаде иск срещу България в Съда на ЕС, тъй като държавата не е осигурила правилното транспониране и прилагане на законодателството на ЕС за безопасността на железопътния транспорт.

Според ЕК българското законодателство не гарантира, че разследването на тежки железопътни произшествия и инциденти се извършва от независим разследващ орган.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук