Facebook

От компанията Facebook съобщават, че е открита кампания, финансирана от Русия, която има за цел популяризиране на раздразнителни социални и политически послания в мрежата.

Компанията заяви, че 100 000 долара са изразходвани за около 3000 публикации за период от две години, приключил през месец май тази година.

Публикациите не подкрепят конкретни политически фигури, а са били публикувани по теми като имиграцията, расовата дискриминация и равните права, пише Би Би Си.

От Facebook заявяват, че си сътрудничат с американското разследване по въпроса. Доказателствата са предадени на специалния прокурор Робърт Мюлер, който ръководи разследването на предполагаемата намеса на Русия в миналогодишните президентски избори в САЩ.

fake_news

Реклами са насочвали потребителите към около 470 сайта, които разпространяват невярна информация или по друг начин нарушават правилата на Facebook.

„Материалите изглежда се фокусират върху усилването на раздразнителни социални и политически послания в идеологическия спектър”, се казва в съобщение на компанията.

В него се споменава още, че акаунтите, от които е публикувана невярната информация водят към интернет изследователска агенция, базирана в Санкт Петербург. Въпросните акаунти вече са блокирани.

Кампанията бе разкрита като част от вътрешното разследване на Facebook за начините, по които мрежата може да е била малтретирана по време на последната американска президентска кампания.

Сайтът и неговият основател Марк Зукърбърг са подложени на изключително тежки критики, че не е взел въпроса сериозно в дните след избора на президента Доналд Тръмп. Тогава Зукърбърг отхвърли идеята, че „фалшивите новини” във Facebook могат да повлияят върху избора на американците.

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук