Провоенните инфлуенсъри в Русия генерират огромни приходи от реклама, докато отразяват войната в Украйна в социалните медии, съобщи БиБиСи.
Известни в Русия като „Z-блогъри“ заради подкрепата си за войната (обичайно символизирана с буквата Z), те често работят в тиловите части на руската армия и публикуват кадри от фронтовата линия, покрай които призовават младите руснаци да се записват в нейните редици. Z-блогърите продават място в каналите си за реклама на компании, които искат да стигнат до тази по-млада аудитория.
Британската медийна корпорация посочва, че наред с всекидневната дажба от ужасяващи видеоклипове на удари с дронове и фалшиви твърдения за украинския президент Володимир Зеленски, така наречените инфлуенсъри поместват реклами за всичко – от криптовалута до мода.
От началото на нахлуването на Русия в Украйна през февруари 2022 година те печелят милиони последователи в социалната медийна платформа Telegram, към която се обръщат много руснаци, след като Владимир Путин забрани Instagram, Facebook и Twitter (Х). Тази „експлозия“ от потребители доведе до скок на рекламния пазар на Telegram и провоенните инфлуенсъри се възползват от това, обяснява БиБиСи.
Членове на екипа на БиБиСи за борба с глобалната дезинформация, представили се за собственици на хотели, се опитали да разберат какви са тарифите за реклама. Те са се свързали с едни от големите „играчи“ в този бизнес – Александър Котс, ветеран-кореспондент на проправителствен вестник с повече от 600 000 последователи в личния му канал в Telegram, и с може би най-известният блогър Семьон Пегов, познат като WarGonzo с повече от 1,3 милиона последователи.
Сумите за реклама варират от 440 до 1550 паунда, при положение, че средната месечна заплата в Русия е 550 паунда, уточнява БиБиСи.
Всичко за войната в Украйна – четете тук