Резултатите и тенденциите от работата на системата за спешни повиквания 112 ще бъдат представени днес

Днес ще бъдат представени данните и тенденциите от функционирането на спешния телефон 112 за миналата година. Информацията ще включва трансгранични обаждания, повиквания чрез системата eCall и искания за въздушна медицинска помощ. Това обявиха от пресцентъра на Министерството на вътрешните работи (МВР) по случай Европейския ден на телефон 112.

Очаква се на събитието да присъстват представители от МВР, Столичната община, Българския Червен кръст – Планинската спасителна служба, и други служби за спешна реакция, заедно с Центъра за спешна медицинска помощ по въздуха. Форумът ще започне в 10:30 ч. в сградата на МВР на ул. „Никола Габровски“ 30 в София.

Европейският ден на телефон 112 се чества в страните от Европейския съюз (ЕС) по инициатива на Европейската комисия, Европейския парламент и Съвета на ЕС от 11 февруари 2009 г., показва информация от отдел „Справочна“ на БТА. Основната цел е да се повиши осведомеността в страните от ЕС относно значението на единния номер за спешни повиквания 112, на който гражданите могат да се свързват безплатно по всяко време от стационарни и мобилни телефони с полиция, спешна медицинска помощ и пожарната охрана.

В България съществуват шест центрове на Националната система 112 – в София, Русе, Монтана, Бургас, Кърджали и Варна, както е посочено на сайта на МВР.

Първоначалният прототип на телефон 112 започва да работи през юли 2007 г. в София.

Центровете 112 са взаимозаменяеми. Системата е напълно хомогенна, което позволява на всеки център да приема повиквания от всяка точка на страната, включително от географски области извън определените за всеки район.

От 30 март 2018 г. в система 112 е въведена услугата eCall. При инциденти на пътя, инсталирано в автомобила устройство автоматично или ръчно изпраща сигнал на спешния телефон с информация за местоположението, посоката на движение, марката на автомобила и други детайли.

От 2022 г. е налична и функцията AML (Advanced Mobile Location), интегрирана в операционната система на смартфоните. Когато се обади на телефон 112, смартфонът идентифицира спешното повикване и автоматично активира услугата за местоположение, определя позицията и изпраща координатите чрез текстово съобщение до телефон 112.

Източник БТА
За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук