Аварийно кацане

България удължи срока за подаване на оферти за концесията на Летище София за трети път до 5 февруари. Това бе предшествано от промени в изискваните документи за концесионния договор, показват данни на Министерството на транспорта.

Ведомството вече удължи крайния срок няколко пъти. Първоначалният беше 22 октомври, но той бе променен заради редица запитвания относно процеса. Сега са направени няколко технически промени, каза говорител на транспортното министерство без да конкретизира.

Дясноцентристкото правителство рестартира търга през юли. Целта е да бъдат спечелени над 550 млн. евро от концесията за срок от 35 години – 280 млн. от които трябва да бъдат предплатени.

Кабинетът очаква, че летището, което в момента се управлява от държавата и е основният въздушен възел за балканската държава, ще генерира приход от 3,46 млрд. евро през целия период на концесията.

До момента най-големият летищен оператор на Великобритания Manchester Airports Group (MAG) е заявил, че възнамерява да участва в търга. Говорител на индийската GMR Group е казал, че кандидатстването на компанията ще се обмисли, когато са готови финалните условия на търга.

Германската Fraport също е заинтересована от процеса, а испанската Aena работи с австралийската група First Estate за съвместно кандидатстване.

Френската компания Aeropots de Paris, която притежава 46% от турската TAV Airports, както и швейцарската Flughaven Zuerich също имат интерес от процедурата.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук