Нискотарифната авиокомпания Ryanair обяви, че може да намали цените на билетите с до 8 – 9% по някои маршрути в отговор на информации – знак за ново засилване на конкуренцията между компаниите следващите месеци.
Най-големият европейски превозвач отговаря с нови намаления след като такива ходове обявиха EasyJet и Wizz Air последните седмици.
Конкуренцията нараства особено заради промените в капацитета на полетите от Турция и Северна Африка, уточняват от авиокомпанията.
Обявеното намерение се отрази веднтага на цената на акциите на компанията. Цената им е с тренд надолу въпреки публикуваните данни за увеличена печалба. Печалбата на Ryanair преди данъците е нараснала с 55% до 397 милиона евро за последното тримесечие, към 30 юни. За резултата силно допринасят многото пътувания по Великден. Налице е ръст на приходите с 13 на сто – до 1.68 милиарда евро спрямо предходния тримесечен период.
Средните тарифи през тримесечието са се повишили с 1% до 40.30 евро. Според компанията обаче не цените, а категорично трафикът е определящ за подобрените резултати.
Авиокомпанията прогнозира, че цените ще паднат с до 5% за 6 месеца, а после, през следващите 6 месеца до и над 8%, т.е. това намаление се очаква до края на март 2018 г.
От Ryanair отново предупреждават, че не изключват нарушения при много полети между Великобритания и Континентална Европа, дори отмяна на полети, ако, преговорите по Брекзит не постигнат двустранни споразумения за полетите. Настояваме за максимална яснота, за да е възможно ранно и коректно планиране на графика за 2019 г., обяснява финансовият директор Нийл Соран пред Би Би Си.