„Нов повод да се говори за „агентите на Москва” и „предателството на Европа” се появи за киевските политици”. Това пише руското издание news-front.info по повод сключения рамков договор за поддръжката на българските изтребители МиГ-29 с руската компания РСК „Миг”. Според изданието украинските политици обвиняват България, че не е избрала Украйна за изпълнител на поръчката.
Сайтът припомня, че през декември 2015 г. българските власти са се обърнали към руската компания с предложението да сключат договор с нея за ремонта на самолетите, които са част от българските ВВС от от 1989-1990 г.
Според изданието броят на технически изправните самолети е на критическия минимум, което не позволява на екипажите да се подготвят, представлява опасност за полетите и може да попречи на въздушната охрана на границите.
News-front.info пише още, че между РСК „Миг” и България в миналото е имало конфликт заради намерението на страната ни да ремонтира бойните си самолети в Полша. Притеснението на руските експерти е било, че полските техници не са достатъчно квалифицирани, за да работят със старата съветска техника.
„След като оцениха последствията, българите стигнаха до извода, че политическите жестове не си струват живота на пилотите и отново се обърнаха към Русия”, пише изданието.
Според сайта жалбата, която е била подадена от страна на Украйна след подписването на рамковия договор между България и Русия е имала единствената цел да замрази споразумението, а не да предложи по-добър вариант за поддръжката на изтребителите.
Руското издание твърди, че доказателство за неспособността на Киев да осъществява поддръжката на подобен тип изтребители е сключен „неотдавна” договор за ремонт на хърватски самолети.
Първоначално сайтът пише за 7 машини, които са били ремонтирани в Украйна, а после – за 12, което буди съмнение за истинността на информацията. Според медията само 3 от тях са били здрави 8 месеца след като е завършил ремонтът.
Изданието обвинява украинския завод, чието име не е назовано в статията, че е направил само козметични ремонти на самолетите без да обърне внимание на механиката. След появяването на тази информация украинската държава я обяви за „фалшива новина”.
„Оказва се, че деловата репутация не се гради с подскачания на Майдана, а с качествена работа”, коментира авторът на публикацията Андрей Содорчик.