АМ "Хемус", пътища

Пътища като слънце? Ще има ли някога България такива? Едва ли има шофьор, който да е доволен от пътната мрежа в страната. Ремонти, ремонти и пак ремонти. А дупки винаги има. Днес служебното правителство отпусна 776 милиона лева за поддържане на пътища и строежа на нови.  За зимното почистване за януари и февруари са предвидени 158 милиона лева.

Други 150 милиона са за пътни отсечки, които се строят интензивно. С тях ще се плати и готовата част от АМ „Хемус“ между Белокопитово и Буховци, както и за един от лотовете на отсечката Видин – Ботевград с дължина 7 километра, който ще се пусне в експлоатация съвсем скоро.

Служебният регионален министър Иван Шишков съобщи, че 438 милиона лева отиват за разплащане на възлаганите през 2020 и 2021 година пътища, за които имаше спорове с пътностроителния бранш:

„Тези възлагания създадоха изключително напрежение между държавата и пътния сектор. В момента държавата осигурява възможността да бъдат изплатени тези пари, но това са само единствено за текущите ремонти, които сме установили, че са такива. Частта от

основните ремонти на пътища,

които държавата дължи на фирмите, за съжаление останаха в Народното събрание. Народното събрание не пожела да намери начин, с който да регламентира извършеното незаконно строителство и което на практика нанесе сериозна щета върху строителния бранш“.

„Магистрала „Хемус“ до тунела при Правец продължават отделни участъци да се нуждаят от ремонт. Надявам се държавата да положи необходимите усилия – не просто да го построим и забравим за него. Необходима е поддръжка. Не бива никога повече да допускаме пътища да стигат до такова състояние, че години наред след това да не можем да ги ремонтираме“. Това заяви пред БНР Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики.

В последните години се положиха много усилия при ремонтите на тунелите, по-специално на магистрала „Хемус“, за да бъдат приведени в годност, изказа мнението си тя. И припомни, че още през 2006 г. е приета директива от ЕС за минимални правила за поддържането им. По думите й тези правила в директивата са написани с много кръв, те са следствие на няколко много тежки пътни инциденти.

„Станалото вчера безспорно показа, че противопожарната система на тунела е сработила. Това показва, че системата работи и тя работи добре. Пожарникарите са реагирали бързо и пожарът е бил потушен“, коментира Русинова относно вчерашния инцидент. По думите й такава система има в и тунел „Ечемишка“. В останалите тунели предстои тепърва системите да бъдат привеждани в годност, посочи тя.

Стана ясно, че европейската комисия е дала одобрение за изграждане на близо 33 км от

новата автомагистрала „Европа“

в участъка, свързващ контролно-пропускателен пункт Калотина на границата със Сърбия и околовръстния път на София. Инвестицията в размер на над 183 млн. евро от Кохезионния фонд на ЕС ще допринесе за по-доброто интегриране на българската пътна система в европейската транспортна мрежа.

Проектът се финансира по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Още новини от деня – четете тук

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук