тесла Model S
Снимка: tesla.com

Свръхбързият модел S Plaid на „Tesla“, с който компанията дразни от 2019 г., най-накрая е готов за публичния си дебют.

Той ще бъде представен официално на 3 юни във фабриката на „Tesla“ във Фримонт, Калифорния. Това написа в Twitter изпълнителният директор на компанията Илон Мъск. 

 

Мъск и „Тесла“ за първи път популяризираха и обещаха версиите Plaid на Model S, SUV Model X и Tesla Roadster през септември 2019 г. По това време главният изпълнителен директор съобщи на своите десетки милиони последователи в Twitter, че производството ще започне след около 1 година. По същото време Plaid Model S дебютира на пистата Laguna Seca, където обиколи известния път на Калифорния само за 1 минута и 36 секунди.

Model S Plaid (Името очевидно препратка към филма на Мел Брукс Spaceballs) е актуализирана версия на водещия електрически седан на компанията, който се произвежда от 2012 г. Може да спринтира от 0-100 км/ч за по-малко от 2 секунди и да достигне скорост до 322 км/ч. Той ще има и удължен пробег от 836 км с едно зареждане. Според уебсайта на „Тесла“ доставките на Model S Plaid се очакват през август-септември 2021 г., като цените започват от 114 490 долара. Model S Plaid Plus трябва да пристигне до средата на 2022 г. и ще струва значително повече, като цената започва от 144 490 долара.

Нещото, което отличава Model S Plaid от останалата гама на Model S, е неговата скорост и мощност. Докато предишните автомобили Model S имат само два мотора, Plaid и Plaid Plus имат по три. Това означава, че Model S Plaid Plus има 1020 конски сили, максимална скорост от 322 км в час и може да премине от 0-100 км/ч за 1,99 секунди. Според „Тесла“ това го прави „най-бързо ускоряващият се производствен автомобил днес“. 

Дизайн и характеристики

И двата модела Model S Plaid изглеждат почти идентични един с друг, както и съществуващия Model S. Което има смисъл, тъй като отвън всички те са една и съща кола. Същата седанова рамка и всички обичайни функции, които бихте очаквали от Model S. Аеродинамика, стил, избор от 19- или 21-инчови джанти, същото товарно пространство, сигурен преден багажник и  купе за петима възрастни. Включва и люк от затъмнено стъкло, режим Sentry, управление на мобилно приложение, кормилно управление, аудио с 22 високоговорителя, безжично зареждане, HEPA филтриране на въздуха, отопляеми седалки и волан и множество дисплеи с висока разделителна способност.

Както Tesla Model S Plaid, така и Plus се предлагат със стандартен автопилот, който дава на автомобила ограничен контрол над управлението, ускорението, предупрежденията за сляпо място и спирането в една лента. Може също така да се добави „напълно автономен“ автопилот за допълнителни 10 000 долара, който включва помощ за смяна на лентата и автоматична навигация по магистралата. Tesla Model S Plaid се предлага и с прибиращ се спойлер, който подчертава, колко мощна и лека ще бъде колата.

Tesla Model S Plaid включва 12,3-инчов дисплей на драйвъра, 8-инчов дисплей от втори ред и 17-инчов сензорен тъч скрийн дисплей. Последният включва супер мощен игрален компютър и съвместимост с безжичен контролер. Купувачите получават и безплатен едногодишен достъп до премиум свързаността на „Тесла“, която предлага сърфиране в интернет, стрийминг на музика, „Careoke“, достъп до видео стрийминг, трафик на живо и сателитни карти.

Tesla Model S Plaid има 95kWh батерия, за която Tesla твърди, че ще предлага пробег до 627 км. Това е по-малко от модела S с голям обхват, който изминава 663 км с едно зареждане. Този модел обаче не е толкова бърз. Междувременно се съобщава, че Model S Plaid Plus има батерия от 115 kWh и може да измине над 836 км с едно зареждане. И двата автомобила ще бъдат съвместими с 250kW зарядни станции на Tesla, които предоставят 320 км пробег само за 15 минути.

Бъдещето на компанията

Tesla е изправена пред нарастваща конкуренция, тъй като други производители на автомобили влизат в чисто електрическия сегмент на бизнеса. Състезанието за Model S Plaid днес включва Porsche Taycan и Audi E-tron и ще включва предстоящите Lucid Air и Mercedes EQS, наред с много други.

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!