В специално интервю за ДЕБАТИ.бг Тихомир Безлов от Центъра за изследване на демокрацията коментира, че както институциите, така и потребителите е трябвало да забележат нередностите при застрахователното дружество „Олимпик”, следователно и двете стани имат вина за ощетяването след фалита му.
„Нашият класически подход е, че някой е виновен, има конспирация, отзад има едни тъмни герои, които са сготвили кашата и бедните потребители са я изсърбали. В случая, както и при КТБ, самите потребители са виждали, че застраховката е с твърде ниска стойност и те са си поели част от вината. В случая с КТБ беше, че тя предлагаше лихви, които никоя друга банка не ги предлагаше и беше публична тайна, че такива лихви не може да има. Така че както самият потребител има вина, така и институциите имат вина.”
Безлов е на мнение, че отговорните за пропуските в контрола от страна на КФН трябва да понесат отговорността за грешките си.
Според експерта обаче често техните правомощия са ограничени и при конфронтация със застрахователни дружества в миналото е имало случаи на служители на комисията, които са получавали дори физически заплахи. Затова според Безлов от КФН са подходили към случая от гледна точка на предпазливостта, а не от гледна точка на гарантирането на правата на гражданите.
Цялото интервю с Тихомир Безлов може да четете ТУК.