Нискотарифният авиопревозвач „Уиз Еър“ (Wizz Air) се закани да сезира Европейската комисия, ако жалбата й срещу изравнените такси за обработка на пътници на двата терминала на столичното летище не бъде уважена. Това съобщи Йоханес Айндхаген, директор „Маркетинг“ в „Уиз Еър“, който представи плановете й за развитие на българския пазар.
Компанията е подала втора жалба преди няколко седмици в Главната въздухоплавателна администрация (ГВА) срещу решението на Летище София за изравняване на таксите за обработка на пътниците на двата терминала на 5.5 евро за пътник.
Решението беше взето в края на октомври 2016-та и доведе до преместване на полетите на нискотарифния авиопревозвач „Райънеър“ от Терминал 1 на Терминал 2 през януари 2017-та. Преди това таксата на Терминал 2, която плащаха компаниите на летището, беше 11 евро за обработката на пътник.
Според изчисленията на „Уиз Еър“ загубата за Лтище София ще бъде между 8 и 10 млн. евро годишно, в резултат на изравняването на таксите. Не може да се позволи да се трупат такива загуби, още повече че тези средства може да бъдат инвестирани в подобряване на инфраструктурата в региона, смята Йоханес Айндхаген.
„Уиз Еър“ има близо една трета пазарен дял у нас (28%) към края на 2016 г., следвана от „България Еър“ (20%), „Райънеуър“ (18%), „Луфтханза“ и „Аустриан еърлайнс“ (по 6%), по данни на унгарската компания. Амбициите й са не само да задържи лидерското място, но и да достигне 40% пазарен дял. През изминалата година „Уиз Еър“ е превозила над 23 млн. пътници. Компанията има бази в 15 европейски страни и разполага с 80 самолета „Еърбъс“.