Вчера в социалните мрежи се появи клип, на който се вижда как сервитьор от заведението на председателя на БАЗ Ричард Алибегов, намиращо се в центъра на София, удря шамар на недоволен клиент. Видеото е разпространено от самия потърпевш – собственика на Contemporary bohemians Явор Павлов.
„Моето скромно недоволство за надписаната допълнителна бутилка вино в сметката… знам че много хора ще харесат шамара, забавлявайте се, и Светослав Денчев, надявам се ще имаш светска кариера в Raffy Bar & Gelato“, пише удареният клиент, споделяйки и видеото в профила си във Facebook.
На кадрите се вижда как Явор Павлов и сервитьорът спорят за сметката. Собственикът на Contemporary bohemians иска да разговаря с управителя, а сервитьорът обяснява, че е направил корекция на сметката, но не може да предостави допълнителна отстъпка. След това следва и силен и звучен шамар върху лицето на клиента.
Пред bTV потърпевшият Явор Павлов обясни, че ще си търси правата в съда.
От заведението заявиха, че собственикът е провел личен разговор с Явор Павлов, а служителят е бил освободен. Става въпрос за Ричард Алибегов, собственик на верига заведения в страната. Алибегов е и председател на ресторантьорите у нас. На фона на случката от вчера е спорно, какъв пример дават с поведението си служителите му. Той стана известен с близостта си до предишните управляващи от ГЕРБ, константното си присъствие по медиите и организирането на стачки и протести по време на ковид кризата.
Тази случка е поредното доказателство, че българският туризъм е отдавна превзет от съмнителни лица, със съмнително поведение, силно напомнящо т.нар. „мутренски години“ у нас. Секторът се ръководи изключително некомпетентно, а надписването на сметки се е превърнало в утвърдена практика. Точно това отблъсква българите и е основната причина те да избягват българските заведения и дестинации, за сметка на много по-спокойните и любезно настроени към клиентите южни съседки, като Гърция и Турция. Милиони левове изтичат от страната ни, като не толкова природата или цените отблъскват българина, а арогантното отношение и чувство за безнаказаност на обслужващия персонал, не само в заведенията, но и в хотелите у нас.
За съжаление в близко бъдеще промяна едва ли ще има, а случката със сервитьор, който удря шамар на клиент, защото си е потърсил правата, заради надписана сметка, го доказва.