Костадин Костадинов
на снимката: основателят на "Възраждане" Костадин Костадинов

Секретарят на „Възраждане – София“ Деян Николов е заявил в Патентното ведомство, чрез адвокат Петър Петров – заместник-председател на партията, търговска марка „Костя Копейкин“, съобщи в социалните мрежи адв. Диана Попова. Проверка на ДЕБАТИ.БГ показва, че такава заявка действително съществува:

костя копейкин - търговска марка

Заявяването на търговската марка се е случило още 20 юли т.г., а самата заявка е в етап на опозиция и възражения.

„Вероятно лидерът на ПП Възраждане смята, че, притежавайки търговска марка „Костя Копейкин“, може да забрани на трети лица да използват този словен елемент и да започне някакви съдебни битки. Добре е да изясним, че това съвсем не е така. Търговската марка не дава абсолютни права върху елемента – в противен случай нямаше да останат свободни думи в говоримия език. Търговската марка осигурява закрила на търговеца, гарантираща, че трето лице няма право да използва този елемент в търговската си дейност, предлагайки стоки и услуги, сходни на заявените от маркопритежателя“, пише адв. Попова.

Заявката за търговска марка „Костя Копейкин“ включва седем класове по Ницската класификация – международна класификация на стоките и услугите за регистрация на марки. Те включват доста широк набор стоки и услуги – от медии, през услуги за маркетингови изследвания, до банели за сутиени, изкуствени коледни гирлянди с вградени светлинки и дискотеки.

Адв. Попова обръща внимание именно на списъка от Ницската класификация в заявката за регистрация. „Той включва множество стоки и услуги като: печатни материали, дрехи, услуги, свързани с търговски сделки, реклама и маркетинг, телекомуникации, медии, обучение, адвокатски услуги и още много други. На пръв поглед човек би решил, че марката не може да се използва в печатни издания или в медиите. Това обаче далеч не е така. Ако не притежавате онлайн медия, която се казва Костя Копейкин, или ако не сте кръстили така рекламната си агенция, или не продавате телекомуникационни услуги под тази марка, не нарушавате правата на заявителя Деян Николов“, пише тя.

Остава неясно защо от „Възраждане“ са пожелали да патентоват търговска марка „Костя Копейкин“.

Още новини от деня – четете тук.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук