Всички фирми, кандидатствали за концесията на летище София, са обжалвали пред Комисията за защита на конкуренцията.

Днес изтича крайният срок за предявяване на претенции, искания за образуване на производство в КЗК са внесли и българският претендент „Фрапорт България“ и консорциумът „ССБ София Еърпорт“ , воден от швейцарското инфраструктурно дружество „ССБ Зауервайн & Шефер Бау АГ“ с партньор датският оператор „Копенхаген Еърпортс“.

В петък жалби подадоха и френско-турският консорциум между „Еърпортс Де Пари“ и „ТАВ Хавалиманларъ Холдинг“ (ЕДП/ТАВ) и британско-китайският между британския метищен оператор „Манчестър Еърпорт Груп“ (МАГ) и „Бейджин Кънстракшън.

Така на практика всички останали назад в класацията претенденти за концесията на летище София не са съгласни с избора на комисията на Министерството на транспорта.

Предстои образуването на производство от страна на КЗК и разглеждане на цялата документация по концесионната процедура.

Припомняме, че френско-германският консорциум „Соф Кънект“, с водещ партньор парижкия инвестиционен фонд „Меридиам“ и партньор оператора на летището в Мюнхен – „Флугхафен Мюнхен“, спечели надпреварата с  оценка от 86.12 точки, като за техническото си предложение е получил максималните 100 точки.

Консорциумът предложи годишно концесионно възнаграждение от 24.54 млн. евро (трето по размер) или 32% от размера на общите приходи от всички дейности за текущата година (второ по размер) и обещаха най-малко инвестиции от всички кандидати – 608 млн. евро.

Според транспортния министър Росен Желязков офертите и на петимата кандидати са били много силни, като трима от тях получиха максималните 100 точки за техническото си предложение.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!