За да избегнете заразяване с коронавирус през зимата, не забравяйте да включите тези пет храни с високо съдържание на цинк, съветва интернет изданието „Пледж Таймс“.

Според проучванията цинкът играе много важна роля за укрепването на имунната ни система. Не само това, но и подобрява храносмилателната ни система и метаболизма. Цинкът е важно хранително вещество, което трябва да бъде включено във вашето хранене.

Възрастните трябва да приемат от 8 mg до 13 mg цинк дневно. Когато жената е бременна или кърми, приемът варира в зависимост от пола на бебето.

Веднага след като започне зимният сезон, трябва да включите цинк в ежедневното си хранене, за да помогнете в борбата с грипа и други инфекции.

Ето пет богати на цинк храни, които да включите във вашето меню.

Фъстък

Фъстъците са евтин и вкусен източник на цинк. Специалното е, че фъстъците се харесват на всички. Можете да ги включите в салатата си, или можете да намажете фъстъчено масло върху ябълка или хляб. Фъстъците са важен източник на цинк за тези, които ядат вегетарианска храна.

Хумус

Хумусът също е богат на цинк. Той може да се консумира със сандвичи или с пържени картофи. Хумусът е пълен с антиоксиданти, фибри и много други хранителни вещества.

Яйца

Яйцата съдържат умерено количество цинк. Едно голямо яйце съдържа 5% от дневната ви нужда от цинк. В него има 77 калории, 6 грама протеин и 5 грама здравословни мазнини, както и други минерали и хранителни вещества.

Леща, нахут

Лещата и нахутът съдържат много цинк. 100 грама варена леща съдържат 12% от дневните ви нужди от цинк.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!