Може да се наложи Volkswagen да намали допълнително производството поради срив в доставките на полупроводници. Това заявиха от германския автомобилен производител в четвъртък след информация, че Toyota ще намали значително производството през септември.
С огнищата на COVID-19 в Азия, които удариха както производството на чипове, така и операциите в търговските пристанища, автомобилната индустрия е изправена пред подновени напрежения след възстановяване на търсенето, обтегнало веригите на доставки по-рано тази година.
„Понастоящем очакваме доставките на чипове през третото тримесечие да бъдат много нестабилни и ограничени. Не можем да изключим по-нататъшни промени в производството“, заявиха от Volkswagen
Базираният във Волфсбург автомобилен производител заяви, че очаква ситуацията да се подобри до края на годината. И има за цел да компенсира недостига на производство през втората половина, доколкото е възможно.
Съперникът Toyota ще намали глобалното производство за септември с 40% от предишния си план, съобщи по-рано бизнес всекидневникът Nikkei, изпращайки акциите си в Токио с 4,4% надолу.
Спад в акциите на европейските производители
Акциите в европейските производители и доставчици на автомобили също бяха значително по-слаби. Като BMW, Daimler, Renault, Stellantis и Volkswagen паднаха с повече от 2%.
Последните производствени проблеми идват след новината, че германският производител на чипове Infineon, най-големият доставчик за автомобилната индустрия, е бил принуден да спре производството в един от заводите си в Малайзия през юни поради епидемия от коронавирус.
Изпълнителният директор на Infineon Райнхард Плос заяви, че автомобилната индустрия е изправена пред „остри ограничения на предлагането по цялата верига на стойността“. Ще отнеме до 2022 г., докато търсенето и предлагането бъдат възстановени.
За още новини последвайте канала на Дебати в Google Новини