Директорът на БДЖ Вадимир Владимиров е освободен, поради кризата в дружеството. На неговото място е назначен Георги Друмев, дългогодишен специалист и служител в системата на железниците. Още една кадрова промяна в сектора беше предприета от служебния министър на транспорта. Христо Алексиев освободи досегашния директор на „Железопътна инфраструктура“ Милчо Ламбрев. На негово място е назначен Красимир Папукчийски, който има дългогодишен опит в „Железопътна инфраструктура“ и като ръководител на европейски проекти.

Във вторник Алексиев обяви, че БДЖ е в плачевно състояние, а през 2016-та мениджмънтът на дружеството не е предприел никакви мерки за справяне със ситуацията. От изказването му стана ясно още, че едно от най-критикуваните звена – „Пътнически превози“ не е в състояние през 2017-та да изпълнява ангажиментите си към гражданите и към държавата. Разчетите показват, че за миналата година дружеството е дало 1 млн. лева за прехвърляне на пътници с автобуси, поради липса на локомотиви.

Малко преди смяната на изпълнителния директор на „Железопътна инфраструктура“, беше прекратено рамковото споразумение на държавното дружество за ремонт и поддръжка на жп линиите. Мотивът на министерството е, че процедурите трябва да се възлагат с обществена поръчка, за да има равнопоставеност между всички фирми и повече конкуренция при избора, което би довело до по-добра цена и качество.

Екипът на Ивайло Московски, бившият министър на транспорта от кабинета на ГЕРБ е завещал още редица неуредици по европейските програми.

„Едно от неизпълнените условия по Споразумението за партньорство с ЕК е свързано със сектор „Транспорт“. Страната ни все още няма приета Транспортна стратегия до 2030–та.“ В момента ведомството подготвя стратегията, като до края на март трябва да бъде приета екологичната оценка, посочи Алексиев.

Обществени поръчки с европейско финансиране за три железопътни проекта, на стойност 700 млн. евро, ще бъдат открити края на февруари. Става дума за модернизация на жп отсечките Елин Пелин – Костенец, Костенец – Септември и София – Волуяк, която е част от жп линията София – Драгоман, съобщават от Министерството на транспорта и информационните технологии. До края на март трябва да бъдат представени всички доклади за приключване на проектите по ОП „Транспорт“ 2007 – 2013 г., поясняват още от ведомството. Друг проект, по който министерството трябва да се задейства е отсечката АМ „Струма“ през Кресненското дефиле. Трябва много бързо да се предприемат конкретни действия, защото в противен случай има реален риск от загуба на европейско финансиране.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!