Депутати и членове на „Нюз Медиа Асошиейшън” твърдят, че „Фейсбук” (Facebook) и „Гугъл” (Google) умишлено поставят реклами до „фалшиви новини”, екстремистки видеоклипове и порнографски материали.
Според тях, онлайн гигантите подпомагат пропагандни сайтове, като междувременно лишават легитимни новинарски организации от финансиране.
От Асоциацията дори са поискали да се проведе разследване за начина, по който технологиите на двете компании популяризират „фалшивите новини” в интернет пространството.
Бившият министър на културата Джон Уитингдейл подкрепи твърдението, че двете компании се опитват да използват съдържание, което не са платили и че умишлено не наемат журналисти.
Твърденията се появяват само ден, след като „Фейсбук” отказа да премахне снимки на деца със сексуален характер от платформата си.