Северна България остава без основната си пътната артерия, заради инспекция на три от тунелите по автомагистрала „Хемус”. Ограничението влезе в сила от 8 часа и ще продължи до 17.

Автомобилите ще бъдат отбивани при пътен възел „Витинска река” и ще се включва в магистралата отново на пътен възел Ботевград, като движението ще става по стария път за града.

Експертите отново ще направят подробна инспекция на всички тунели без „Правешки ханове”.

Предишните проверки показаха пукнатини, проблеми с осветителните тела и с вентилацията.

Във вторник експерти от министерствата на транспорта и на вътрешните работи, Агенция „Пътна инфраструктура“, както и Университета по архитектура, строителство и геодезия, започнаха проверки и на всички тунели по магистралите „Люлин” и „Хемус”. Те ще трябва да извършат проверка и експертна оценка за състоянието на тунелите и да дадат предложения за краткосрочни и дългосрочни мерки за подобряване на състоянието им.

Специализираното звено за инспекция беше създадено със заповед на управата на АПИ на 15 февруари, след като на 5 февруари част от конструкцията на осветлението падна върху преминаващ автомобил и уби пътуваща в него жена.

Последователно в десните и левите тунелни тръби на АМ „Люлин” до 17 часа днес, няма да се допускат коли и ще бъде намалена скоростта, в участъка на трите тунела при 7-ми, 10-ти и 14-ти км.

След инцидента в тунел „Ечемишка” на АМ „Хемус”, служебният министър-председател Огнян Герджиков разпореди спешни проверки на всички 28 тунела по републиканската пътна мрежа. Светкавичната проверка на АПИ показа, че у нас има 16 опасни тунела, а ремонтът на „Ечемишка“ е трябвало да бъде направен още през 2005 година. Стана ясно, че откакто е пуснат в експлоатация през 1984г., в тунела не е правен ремонт.

В опасното съоръжение бяха извършени незабавни ремонтни дейности. Репортаж на „Господари на ефира” обаче твърди, че цената на ремонта на тунела „Ечемишка“ е в пъти по-голям от необходимото. По тази причина, главният прокурор се самосезира и нареди спешна проверка.

След инцидента от началото на месеца последваха и уволнения – премиерът Герджиков освободи от поста председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” Дончо Атанасов, Парашкев Кръстев – изпълнителен директор на „Автомагистрали“ ЕАД, Георги Златев от дирекция „Поддържане на пътна инфраструктура“ при АПИ.

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук