Тунел „Ечемишка” остава затворен за движение, автомобилите се пренасочват по обходния маршрут – пътят за Ботевград.

Съоръжението беше затворено след инцидента миналата неделя, когато част от осветлението падна върху автомобил и уби жена. Днес обезопасяването на тунела трябва да бъде завършено. В „Ечемишка” вече има нови лампи, доста по-малки от предишните.

Очаква се движението да бъде пуснато в следващите часове.

Професор Николай Рангелов, ръководител на катедра „Метални конструкции“ в Университета по архитектура, строителство и геодезия смята, че за последните 30 години, корозионните процеси са „изяли” по 5 мм. от всяка стоманена греда в тунела.

Пред БНТ той обясни, че всяка година една незащитена стоманена повърхност губи от порядъка между 0,02 до 0,08 мм. от своята дебелина.

„Ако вземем горната граница на цитираните цифри и ако ги умножим по 30 години, можем да получим, че всяка повърхност е загубила от порядъка на 2-3 мм. като ръжда, тоест като шупли и т.н., като сумираме на 2-те повърхности на всяка стена на всяка една от гредите там, ние можем да кажем, че вероятно те са загубили от порядъка 3-4-5 мм. Това е половината от дебелината на всяка една греда”, обясни още експертът.

По думите му, това е причината при стоманени конструкции да се прилагат различни системи за антикорозионната защита.

Точно преди седмица, осветително тяло падна и уби една жена на място. Регионалното министерство разпореди спешни проверки на всички тунели в страната, защото стана ясно, че откакто е пуснат в експлоатация през 1984г., на „Ечемишка” не е правен ремонт. Последваха и уволнения – в сряда премиерът Огнян Герджиков освободи от поста председателя на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” Дончо Атанасов, Парашкев Кръстев – изпълнителен директор на „Автомагистрали“ ЕАД, Георги Златев от дирекция „Поддържане на пътна инфраструктура“ при АПИ.

 

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук