От есента отпада издаването на 12 вида удостоверения за граждани и бизнес. Те ще са задължение на администрацията и справката за тях ще се извършва само по електронен път.

През септември 12 документа на хартия ще отпаднат при искане на услуга от администрацията, а чиновниците ще могат да си взимат автоматично данните от 8 регистъра на различни ведомства по електронен път“. Решението е на кабинета и за него съобщи Томислав Дончев след края на правителственото заседание.

Данните за тях се намират в Търговския, Имотния, БУЛСТАТ, Регистъра на задълженията към митническата администрация, Регистъра на актовете за граждански брак, Регистъра на задължените лица, Регистъра на пенсионерите и Регистъра на признатите дипломи за висше образование.

Дванадесетте документа, за които ще се прави справка само по електронен път са:

– Удостоверение за вписани в регистър БУЛСТАТ обстоятелства, издавано от Агенцията по вписванията;

– Удостоверение за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на юридическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията;

– Удостоверение за вписванията, отбелязванията или заличаванията по партида на физическо лице в Имотния регистър, издавано от Агенцията по вписванията;

– Удостоверение за актуално състояние от Търговския регистър, издавано от Агенцията по вписванията;

– Удостоверение за наличие или липса на задължения за публични държавни вземания, събирани от митническите органи, издавано от Агенция „Митници“;

– Удостоверение за семейно положение, издавано от общинска администрация;

– Удостоверение за съпруг/а, деца, издавано от общинска администрация;

-Удостоверение за брак, издавано от общинска администрация;

-Удостоверение за наличието или липсата на задължения, издавано от Националната агенция за приходите;

-Удостоверение обр. УП-7 за размер и вид на пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт;

-Удостоверение обр. УП-8 за доход от пенсия/и и добавка/и, издавано от Националния осигурителен институт;

-Удостоверение за признаване на придобито висше образование в чужбина, издавано от Националния център за информация и документация.

Издаването на тези удостоверения вече ще са ангажимент на институцията, която изисква документа. Когато е необходимо издаването на справки от три администрации за получаването на дадено разрешително, чиновниците ще обменят данни по електронен път.

До края на годината ще отпадне изискването за представянето на годишните финансови отчети от фирмите в Статистическия институт, Национална агенция по приходите и Търговския регистър, обеща председателят на Агенцията за електронно управление Росен Желязков.

В края на миналата седмица премиерът Бойко Борисов представи мерките, които предприема правителството за облекчаване на бюрократичния режим. Стремежът е гражданите и бизнесът да не се редят на гише след гише.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук