България продължава с преговорите с „Фолксваген” за изграждането на нов завод в България, тъй като процесът по избор на неговото място не е приключил. Това каза пред журналисти днес президент (2012 – 2017) Росен Плевнелиев, който е председател на Автомобилен клъстер България.
Представители на организацията разговаряха днес с премиера Борисов в Министерския съвет.
Миналата седмица се появи информация, че новият завод на германския автомобилен производител ще бъде в Турция
Плевнелиев поясни, че финалното решение не е взето, като за момента Турция е избрана като страна, с която да продължат преговорите преференциално.
„Това не означава, че за нас процесът е приключил. България е една изключително достойна алтернатива, която се цели нависоко. В следващите месеци ние продължаваме да работим заедно с концерна на „Фолксваген“ и преговарящите екипи, докато няма подписан договор с една от двете държави“, уточни той.
За Росен Плевнелиев, че България е на финала и е победила държави като Унгария, Словакия, Румъния и Сърбия, е огромен успех.
Той посочи, че при създаването на автомобилния клъстер през 2012 година в България е имало 30 компании, работещи за автомобилната индустрия, като общият им оборот е бил 2 млрд лева. Сега фирмите са 230, а оборотът им е пет пъти по-голям.
Пълна мъгла падна по казуса с решението на „Фолкваген“ за мястото на новия им завод, след като в различни германски медии излезе противоречива информация.
Изданието „Аутомобилволхе“ публикува сведения, че надзорният съвет на компанията се е спрял на турското предложение за Измир, но „Ханделсблат“ твърди, че решението още не е взето, като Турция се ползва с известни предпочитания.
„Фолкваген“ се приближава до решението за изграждане на нов завод за автомобили.
Както съобщават членовете на групата в петък във Волфсбург, Надзорният съвет като цяло подкрепя възможното местоположение в Турция, пише „Ханделсблат“. На заседанието на съвета обаче не е взето окончателно решение. То може да бъде взето през втората половина на август.
„Фолкваген“ се колебае за изграждането на нова фабрика за автомобили от близо година. Първоначално в четири източноевропейски страни и Турция бяха включени десет места за оглед. Накрая търсенето се фокусира върху търговските площи в България и Турция. Новата фабрика ще произвежда няколко марки. Така чешкото дъщерно дружество „Шкода“ разчита на допълнителен капацитет. Освен това трябва да се намери ново място за производство на VW „Пасат“.