„Луфтханза“ планира да съкрати 22 000 работни места по целия свят като част от борбата на компанията с последствията от Ковид-19. Половината от засегнатите позиции ще бъдат в Германия. Авиокомпанията планира да намали със 100 броя на самолетите в експлоатация.
„Без значително намаляване на разходите за персонал по време на кризата, ще пропуснем шанса за по-добро ни рестартиране след кризата и ще рискуваме Lufthansa Group да излезе от нея значително по-слаба“, заяви ръководителят на човешките ресурси на авиокомпанията Майкъл Нигеман.
Авиокомпанията обаче заяви, че ще разгледа как може да използва схеми за съкратено работно време и други кризисни договорености, за да избегне окончателните съкращения.
„Луфтханза” приземи 90% от самолетите си по време на пандемията
„Луфтханза”, подобно на другите авиопревозвачи, беше сериозно засегната от въведените ограничения в пътуванията по света в борбата срещу разпространението на коронавируса. Около 700 от 763-те самолета на групата бяха приземени в пика на блокадите и компанията беше принудена да приложи към 87 000 от своите служители подкрепените от правителството схеми за по-кратко работно време.
В търсене на изход от кризата
Миналата седмица „Луфтханза“ обеща широко преструктуриране – от съкращения на служители до продажби на активи. Компанията свива драстично разходите, за да може да изплати предоставената държавна помощ от 9 милиарда евро и в същото време да успее да се справи със загубите.
Междувременно Луфтханза се опитва да постигне споразумение с профсъюзите, за да накара служителите да работят на непълно работно време, преди да проведе извънредно общо събрание на 25 юни, когато акционерите ще трябва да гласуват за договорения с държавата спасителен план.
Профсъюзът на стюардите и стюардесите поиска от „Луфтханза“ да се ангажира с избягване на принудителните съкращения, като заяви, че ще работи усилено за постигане на споразумение до извънредно общо събрание. От профсъюза, представляващ пилотите, пък предлагат да се намалят заплатите с до 45%, или общо в размер на около 350 млн. евро като в замяна компанията се опита да осигури възможно най-много работни места