„Блумбърг“ нарече китайската любов към лукса спасението на европейската икономика. Търсенето от страна с най-многобройното население в света ще спомогне за съживяването на автомобилната индустрия на ЕС и по-специално, на луксозния сегмент.
Страните от Източна Европа, чиито власти преди това се тревожеха от прекомерната зависимост от сглобяването на чуждестранни марки, получиха потвърждение, че това може да се превърне в двигател на растежа за цялата национална икономика.
Със затварянето на обществени места в Чехия и Словакия поради разпространението на коронавируса, фабриките за автомобили продължават да работят, като пускат модели като „Порше Кайен“ и „Ягуар“. Повечето от тях се изнасят за Азия и по-специално за Китай.
В същото време ръстът на продажбите в Китай дава надежда за по-нататъшно подобряване на производителността, което ще позволи на европейската икономика поне частично да се справи с негативните ефекти от широко разпространените ограничения.
Освен това Чехия и Словакия се държат на повърхността. Поради затварянето на фабрики в региона, техните продукти се търсят все повече, а новите поръчки позволяват да се компенсира спадът в производството поради постепенния преход на ЕС към електрически превозни средства.