„Построили сме не повече от половината от магистралите, които е трябвало да изградим преди десет години“. Това каза на пресконференция днес служебният министър на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков при представянето на състоянието на автомагистралите на България и визията за тяхното доизграждане и развитието на пътната мрежа – „Магистралите на България – вчера, днес и утре“, предаде БТА. Анализът е подготвен от министерството и АПИ през последните два месеца, като дейността е започнала включително и от предишния кабинет, уточни министърът. Той изтъкна, че нараства необходимостта от изграждането на магистрали и пътища.
„Ако България има нужда от 2100 километра магистрали, при положение, че са построени 870 километра и остават 1230 километра, мога да предложа като приоритет за следващите правителства да бъде завършен целият процес на проектиране, ускоряване на всички съгласувателни процедури, стриктен график за реализация и ясна стратегия“, заяви министърът.
По думите му България няма ясна стратегия по строителството на големите инфраструктурни обекти. „За съжаление всички спорове стават за дадени пари и малки участъци, но нямаме нито ясна представа кога ще завърши проектирането на магистралите, нито кога ще ги изградим“, допълни министърът и посочи, че би трябвало следващите правителства да направят подобна стратегия, защото страната е изключително изостанала.
Министърът съобщи, че 38 на сто от магистралите, които трябва да се проектират и да построят в България са с „изключително незадоволително проектантско и с никакво строително решение“. Той посочи, че най-важното направление е по посока „север – юг“ – от Русе за Маказа, връзката от Румъния към Гърция. „Започнахме с първата част от тази връзка, участъкът е с обща дължина „Русе – Велико Търново“ 67 километра, „Велико Търново – Свиленград“ – още 218 км“, каза министърът и посочи, че е належащо да се започне бързо да се проектира и да се строи.
Други важни обекти са магистралите „Черно море“ и „Рила“, както и магистрала „Хемус“, която е без проектни решения за 7, 8 и 9 лот, каза министърът и изрази надежда да може да се намери бързо решение на проблема, за да може и тази магистрала да има цялостно проектно решение и да продължи да се строи изцяло. Други важни обекти са връзката с тунела под Петрохан, както и скоростният път, който сега се стори от Видин до Ботевград, по който има участък от Монтана до Враца, но е без осигурено трасе. „Тези обекти трябва в кратък срок да бъдат построени от следващите правителства, за да имаме нормална и проходима пътна мрежа“, заяви министърът.
Магистралите, които сега са със проектна готовност са „Русе – Велико Търново“ – 75 км, „Хемус“ – 96 км и „Европа“ – 16,5 км.
Още вътрешнополитически новини – четете тук.