Красимир Лалов

Коментар на Красимир Лалов, зам.-председател на Националното сдружение на българските превозвачи, СПЕЦИАЛНО ЗА ДЕБАТИ.БГ относно въвеждането на ТОЛ системите.

 

ТОЛ системата е много добро нещо, защото всеки ползва – плаща. Въпросът е къде и как ще се прилага, защото до момента никой не дава яснота по този въпрос.

Самата ТОЛ система като система е добра. Проблемът е, че никой не казва нищо повече. Въпросът е, че се хвърлят едни твърдения в пространството, всеки си предполага нещо, а хората, които са длъжни да говорят, не го правят.

След като казват, че това е едно от най-важните неща в държавата, то всички трябва да се запознаем с тях, обществеността да си каже мнението. Доколкото знам, винетната система отпада, по решение на ЕС, и вече за винетки не може да се говори. Ние обаче продължаваме да говорим за тях и дори за електронна винетна система. Въобще никой нищо не казва, а има хора, на които им се плащат заплати и те трябва да обяснят на народа кой какво мисли, какво се прави и докъде ще се стигне.

А да говорим дали има полза от ТОЛ системата е все едно да говорим дали има полза от кравите – естествено, че е така, но само ако се полагат необходимите грижи за тях.

Това „животно” ТОЛ система се използва в нашия случай само образно.

Излиза един министър и казва: ТОЛ системата ще бъде въведена при 52% от пътищата, но не обяснява от кои точно пътища. Говорят се само едни общи приказки. Обясняват ни, че в България има 10 000 транзитни влизания дневно, което е абсолютно невъзможно.

Капацитетът на ГКПП „Капитан Андреево” и на „Кулата” е 1500 автомобила на денонощие.

Ние от 3 години молим някой да излезе и да обясни кои точно пътищата ще бъдат обложени с ТОЛ такса, как ще се извършва таксуването и колко ще струва.

Всички обаче говорят за едни милиони и нищо конкретно не се обяснява.

Освен това, не е ясно защо по нашите магистрали не са предвидени места за отдих, например, както е европейската практика. В Европа на всеки 10 км. има изградена инфраструктура, на която хората да си почиват.

Държавата има ангажимент да построи такива места, които не са с търговска дейност, например бензиностанции.

После искаме да няма катастрофи и питаме защо има толкова много жертви на пътя. А те нещата са толкова навързани.

Вземете пътя Видин – Ботевград – той уж е ремонтиран, но е толкова лош, че няма как да не си разбиеш колата. Не знам как някой би искал да сложи такса на този път. Вместо това държавата трябва да плаща на хората, че пътуват по него.

Ние сме принудени да минаваме по него, защото влизаме през Румъния и след това трябва да си ремонтираме камионите.

Не искам да ме разбирате грешно – превозвачите подкрепят ТОЛ системата. Въпросът е, че никой не знае какво точно ще се случи, как ще се изчислява и прочее.

Излиза някой и казва едни големи цифри, но не обяснява как са стигнали до тях. Аз ви казах какъв е капацитетът на пунктовете. Ако някой минава нелегално през браздата вече е друго.

Крайно време е някой да излезе и да обясни, за да може обществото да разбере какво се случва, а не да се хвърлят само бомби.

За още интересни новини, интервюта, анализи и коментари харесайте нашата страница ДЕБАТИ във Фейсбук!

ВАШИЯТ КОМЕНТАР

Моля въведете коментар!
Моля въведете името си тук