София е столицата с най-ниски разходи на работно място в Европа, показва годишната класация Office Space Across The World на глобалната консултантска компания Cushman & Wakefield. Проучването включва обща 58 държави.
Данните показват, че разходите на работно място в София възлизат на 2175 долара годишно, изчислени според наемите и съпътстващите такси, дължими от наемателя за първокласна офис площ. При формирането на индекса се взима предвид и гъстотата на работни места на единица площ.
София заема 195-о място в класацията, докато останалите столици в Източна Европа са между 140- та и 180-та позиция.
Румънската столица Букурещ е на 168-о място с 3004 долара на година. В класацията влизат и други два български града – Пловдив с 1358 долара годишно (209 позиция) и Варна с 1163 долара годишно (212 позиция).
Начело на класацията е Хонконг с 27 432 долара годишен разход. Така градът е заменил Лондон като най-скъпият град, в който фирмите да създават офис, благодарение на обезценяването на британската лира и агресивното разширяване на континенталните компании. Експертите са пресметнали, че на цената на 100 работни места в Хонконг може да бъдат разположени 300 в Торонто, 500 в Мадрид и 900 в Мумбай.